لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۱

ولسوالی خمآب بطور کامل به تصرف نیروهای افغان درآمد


نیرو های افغان کنترول کامل ولسوالی خمآب جوزجان را به دست گرفته و عملیات تصفیه یی در ولسوالی آقچه، قرقین ومنطقهء مرزی ادامه خواهد یافت که در آنجا تعدادی از تروریستان تجمع کرده اند.

این نقطهء مرزی، خشکهء است به شکل جزیرهء کوچک در وسط دریای آمو که با ترکمنستان هم سرحد بوده و پوشیده از درختان و جنگلات است.

مشاور مطبوعاتی جنرال عبدالرشید دوستم گفت: معاون اول ریاست جمهوری افغانستان پلان دارد که در مناطق و ولسوالی های ولایات شمالی افغانستان عملیات نظامی را به راه اندازد که درخطر حمله ترورسستان قرار دارند.

سلطان فیضی که از ولایت جوزجان با رادیو آزادی صحبت می کرد، گفت:

"تروریستانی که در منطقهء جنگلی همان خشکه خود شان را پنهان کرده اند، در آیندهء نزدیک تصفیه خواهند شد، حتی نیرو های هوایی در آنجا انداخت کردند و با سلاح ثقیله نیز انداخت صورت گرفت."

حدود 80 تن شورشیان مخالف دولت در جنگلات این منطقه پنهان شده اند.

سلطان فیضی همچنان گفت: از اینکه این منطقه یک نقطهء مرزی بوده و عملیات در آنجا خیلی حساس می باشد، آنها تلاش می کنند که با ترکمنستان به توافق برسند که این جنگجویان به سمت آنها نفوذ نکرده و از مناطق مرزی آنها استفاده نکنند:

"گرچه آنها این موضوع را به ما گفتند که تروریستان را هیچ گاهی بداخل خاک ترکمنستان اجازه نخواهند داد. آنها از این موضوع آگاه اند و در تازه ترین فرصت در این رابطه اقدام خواهند کرد .

ما فعلاً هم در هماهنگی مرز ترکمنستان و افغانستان کوشش داریم که این عملیات موفقانه سپری شود."

مشاور مطبوعاتی معاونیت اول ریاست جمهوری افغانستان گفت: حینکه تصمیم بود که جنگجویان طالبان مناطق شمال افغانستان را مورد حمله قرار دهند، اسناد و شواهد وجود دارند که جنگجویان از کود های استفاده می کردند که از پاکستان فرستاده می شدند و از آن طریق نقاط برای جنگجویان مسلح مخالف دولت، مشخص می شد که آنها بتوانند مخفی شوند.

به گفته آقای فیضی، این نطقه مرزی از همان جمله اند.

نیرو های هوایی دیروز مناطقی را در این جزیره کوچک در دریای آمو بمباردمان کردند و ساحاتی از این منطقه مورد انداخت راکت ها هم قرار گرفت. مشاور مطبوعاتی جنرال دوستم می گوید: نیرو های هوایی افغان قوای زمینی را در جریان عملیات حمایت می کنند.

این دومین سفر جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری به شمال افغانستان برای مبارزه با شورشیان مخالف دولت در ظرف کمتر از دو ماه، می باشد.

XS
SM
MD
LG