لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۸

سادات: تدابیر شدید امنیتی برای انجام مراسم عاشورا اتخاذ شده است


مقامات قوماندانی امنیه بلخ از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی جهت انجام مراسم عاشورا یا دهم محرم الحرام در این ولایت اطمینان می دهند.

سید کمال سادات قوماندان امنیه ولایت بلخ در جریان یک کنفرانس خبری به رسانه ها گفت که از یک هفته به اینسو تدابیر شدید امنیتی را جهت آمادگی های انجام مراسم عاشورا یا دهم ماه محرم اتخاذ کرده اند.

سادات علاوه کرد، با وجود که مسوولان امنیتی با هماهنگی ارگان های مختلف امنیتی و کشفی تدابیر کامل امنیتی را روی دست گرفته اند، اما عزاداران و برگزار کننده گان این مراسم نیز با نیروهای امنیتی خود همکار باقی مانده و هر مورد مشکوک را گزارش دهند.

وی در رابطه گفت:

" با برای تامین امنیت مراسم عاشورا تدابیر شدید امنیتی را در ساحه تحت مسوولیت خود اتخاذ نموده ایم، و در راستای تامین امنیت بهتر خواهان همکاری عزاداران نیز می باشیم. "

وی گفت، که هنوز هم گاه گاهی مناطق مختلف بلخ شاهد حملات مخالفین مسلح دولت بوده و آنان توانایی جنگ رو در رو با نیروهای امنیتی افغان را ندارد.

به گفته قوماندان امنیه ولایت بلخ که روز گذشته نیز یک تن از تروریستان را که میخواست یک پوسته پولیس در ولسوالی چمتال را با انجام انفجاری از بین ببرد، در اثر فیر نیروهای امنیتی بلخ کشته شد.

به گفته وی که بیشتر مناطق غربی بلخ در همسایه گی با ولایات جوزجان و سرپل از حضور پنهانی مخالفین مسلح دولت متضرر می گردد.

قوماندان امنیه ولایت بلخ از موجودیت جرایم جنائی در این ولایت ابراز نگرانی نموده گفت که در شش ماه گذشته بیش از 10 تن به علت جنون و یا مریضی های روان دست به خود کشی زده اند.

سادات در مورد به تهدیدات اخیر مخالفین مسلح دولت بر خبرنگاران ابراز نگرانی نموده و از تامین امنیتی جانی خبرنگاران موجود در این ولایت اطمینان داد:

" تهدیدات مخالفین مسلح دولت قابلیت تقبیح را دارد و ما در راستای تامین امنیت خبرنگاران موجود در بلخ از همه امکانات موجود استفاده می نمایم. "

روز شنبه هفته پیشرو مصادف است به دهم محرم الحرام یا مراسم عاشورا و زیارت حضرت "ع" در این روز شاهد حضور چندین هزار نفری عزاداران شیعه خواهد بود و نیروهای امنیتی بلخ نیز از تامین امنیت این گروه چند هزار نفری اطمینان می دهد.

مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG