لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۷

ولسوالی خم آب ولایت جوزجان از حضور طالبان پاکسازی شد


عملیات نیرو های امنیتی در ولسوالی خمآب تا به حال 25 کشته و 7 زخمی بر جا گذاشته است.

این عملیات صبح روز گذشته به رهبری جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری آغاز گردید.

عبدالحفیظ خاشی آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت جوزجان گفت:

از آغاز عملیات تا به حال 25 مخالف مسلح دولت کشته شده 13 تن دیگر شان اسیر و چهار عراده واسطه نقلیه آنها نیز بدست نیرو های امنیتی افتاده است.

بگفته آقای خاشی در این عملیات 5 تن از نیرو های خیزش مردمی نیز در اثر یک ماین جاسازی شده توسط مخالفین مسلح دولت کشته شده و7 تن دیگر شان جراحت برداشته اند.

آمر امنیت قوماندانی امنیه جوزجان گفت، چنانچه که به همه گان معلوم است در این اواخر چالش ها و تهدید های امنیتی از سوی مخالفان مسلح دولت در ولایات شمال منجمله ولسوالی های ولایت جوزجان بیشتر شده به این اساس نظر به هدایت معاون اول رییس جمهور، نخستین پلان عملیاتی در ولسوالی خمآب گرفته شده است.

وی همچنان افرود:

" در این عملیات نیرو های اردوی ملی، پولیس ملی، نظم عامه، امنیت ملی، پولیس سرحدی و تعدادی هم از نیرو های خود معاون اول اشتراک دارند و در راس
خود معاون اول است. "

آمر امنیت قوماندانی امنیه جوزجان در مورد اینکه این عملیات تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت گفت:

" عملیات روز گذشته از 3 استقامت در ولسوالی خمآب آغاز شده تا تصفیه تمام ولسوالی های نا امن ولایت جوزجان ادامه خواهد داشت. "

قرار اظهارات مسوولان امنیتی ولایت جوزجان نیرو های امنیتی در حال پیشروی به طرف مواضع مخالفین مسلح دولت اند و جنگ هم چنان ادامه دارد اما تا اکنون در رابطه به این نبرد طالبان ابراز نظر نکرده اند.

ولسوالی خمآب که هم مرز با کشور ترکمنستان می باشد مرکز این ولسوالی از چندی به این طرف در دست مخالفان مسلح دولت بود.

عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG