لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۳۹

معاون اول ریاست جمهوری، وارد شهر شبرغان شد


معاون اول ریاست جمهوری جنرال عبدالرشید دوستم قبل از ظهر امروز وارد شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان شد.

بعد از آن که شماری از روسای دوایر دولتی و بزرگان قوم با استقبال گرم از جنرال دوستم پذیرایی نمودند در مقر ولایت جوزجان در جمع از بزرگان قوم و مقامات محلی این ولایت سخنرانی می کرد گفت:

" دشمنان افغانستان توانایی مقاومت را در مقابل نیرو های امنیتی کشور ندارند. "

جنرال دوستم همچنان به ارتباط جنگ فاریاب می گوید وی با تمام نیروهای مستقر در ولسوالی غورماچ در تماس است و این نیرو ها در حال حاضر در نقاط مهم حاکم هستند:

" عراضی که در دست ما است ما به آن بلد هستیم که مخالفین با ما جنگ کرده نمی توانند مجبور هستند تسلیم شوند در غیر آن هیچ راهی گریز ندارند.
در حال حاضر مرکز ولسوالی غورماچ در دست طالبان است با آنهم من در تماس هستم تمام نیرو های ما با مورال عالی در تپه ها حاکم هستند هیچ نوع تشویش نیست. "

جنرال دوستم در این نشست در مورد نا امنی های ولایات شمال و شمال شرق کشور گفت، قرار است با در نظر داشت هدایت مستقیم رییس جمهور غنی در روز های نزدیک به استقامت های مختلف وارد عمل خواهد شد و مردم شمال را از این نگرانی ها نجات خواهند داد:

" بخیر همراه با جنرال صاحبان یک جلسه مشورتی داریم با هدایت رییس صاحب جمهور تلاش می کنیم تا مردم ما را از این مصیبت جنگ نجات دهیم. و دو روز بعد طی یک کنفرانس خبری با رسانه ها در این مورد بیشتر معلومات خواهیم داد. "

این درحالیست که عصر روز گذشته مجید گلیم باف قوماندان امنیه ولسوالی غورماچ پس از 3 روز مقاومت در محاصره مخالفین با 30 تن سربازان پولیس به دست مخالفین اسیر و کشته شده اند.

نقیب الله فایق وکیل مردم فاریاب در ولسی جرگه می گوید که در جریان این حادثه صدها موتر نظامی با آواز دلخراش در جاده های شهر میمنه تقرری سید آقا قوماندان جدیدالتقرر ولایت فاریاب را جشن می گرفتند.

XS
SM
MD
LG