لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۵۵

دانشی: امیدواریم مرکز طالبان در زون شمال شرق از بین برود


عملیات نظامی در ولایت کندز ادامه دارد و سرپرست ولایت از رقم زیاد تلفات نیرو های امنیتی افغان نسبت به پیش، خبرمی دهد.

این در حالیست که محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در دیدار دیروز اش از ولایت کندز اعلان کرد تا پاکسازی کامل ولایت کندز از وجود نیرو های مخالف دولت عملیات نظامی در این ولایت، دوام خواهد کرد.

حمدالله دانشی سرپرست ولایت کندز در مورد وعده های رییس جمهور در این سفرش گفت: امیدوار است تا با عملی شدن وعده های رییس جمهور در ارتباط به ادامه عملیات در کندز، مرکز طالبان در زون شمال شرق از بین برود:

"من امیدوار هستم که مرکز فرماندهی طالبان که در زون شمال شرق ولایت کندز است، از بین برود و امنیت در اینجا تامین شود."

سرپرست مقام ولایت کندز در ادامهء صحبت خود با رادیو آزادی از سفر رییس جمهور ابراز خرسندی کرده گفت که رییس جمهور اشرف غنی برای تقویت نیروهای امنیتی افغان در ولایت کندز، تشکیل یک فرقهء نظامی و یک زون پولیس را در آیندهء نزدیک وعده داد.

حمدالله دانشی به نقل از رییس جمهور گفت که حتی قوماندان فرقه نیز جنرال محی الدین غوری تعیین شده است.

اما سرپرست ولایت کندز تشکیل فرقه و زون پولیس را در تامین امنیت شمال- شرق افغانستان یک گام مهم خواند و خواهان تشکیل و فعال شدن هر چه زودتر آن شد.

قبل از این، گزارش های به نشر رسیده که گویا یکی از عوامل عمدهء سقوط کندز غفلت مقامات این ولایت بود و ولسی جرگه، فعالان مدنی و اجتماعی، خواهان مجازات این مقامات شدند.

رییس جمهور تصمیم گرفت که هیاتی حقیقت یاب را به رهبری امرالله صالح رییس پیشن امنیت ملی و فاروق وردک سابق وزیر معارف افغانستان موظف سازد تا مساله را پی گیری کرده به ریاست جمهوری گزارش ارایه کند.

این هیات برای آغاز کارش دیروز راهی کندز شد.

حمدالله دانشی سرپرست ولایت کندز در ادامه صحبت خود با رادیو آزادی همچنان وضعیت امنیتی این ولایت را اطمینان بخش خوانده، گفت: عملیات نظامی برای تصفیه قرا و قصبات ولسوالی های چهاردره و قلعه زال از وجود طالبان مسلح ادامه دارد و درگیری های ولایت کندز تلفاتی را به نیرو های امنیتی نیز وارد کرده اند.

او در مورد رقم تلفات گفت:

"تلفات نیرو های امنیتی افغان از آغاز عملیات تا حال 21 سرباز شهید و مجروحین آن 72 نفر اند. "

سرپرست مقام ولایت کندز گفت که تنها ولسوالی دشت ارچی در تسلط طالبان قرار دارد.

XS
SM
MD
LG