لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۸

گیلانی: از طریق سره میاشت چطور می توانید مردم را کمک کنید؟


مسوولان جمعیت افغانی سره میاشت می گویند، در حالیکه مشکلات در افغانستان زیاد است، آنان توان کافی کمک رسانی به نیازمندان را ندارند.

فاطمه گیلانی رییس این نهاد روز جمعه حین سخنرانی در مراسم آغاز هفته مخصوص یا هفته کمک به جمعیت افغانی سره میاشت در کابل از مردم خواست تا بخاطر حل مشکلات موجود در کشور، در کنار آنان قرار گیرند:

" در تمام سال سره میاشت به فکر اینست که چه می تواند تا به دیگران انجام دهد، اما این یگانه هفته است که دیگران باید به فکر این باشندکه از راه سره میاشت چطور می توانندکه مردم را کمک کنند. "

خانم گیلانی همچنان گفت که سال پر ازمشکلاتی را در پیش دارند و صدها طفل با سراخ قلب، مریضان روانی و بی جا شده گان داخلی، چشم به راه کمک هستند.

به همین منظور، جمعیت افغانی سره میاشت همه ساله در هفته اخیر ماه میزان کمپاین سراسری جمع آوری کمک را تحت نام هفته مخصوص یا هفته کمک به سره میاشت راه اندازی می کند.

دراین حال شماری از عالمان دین از افغانها می خواهند که بخاطر کمک به نیازمندان با جمعیت افغانی سره میاشت همکاری کنند.

مفتی شمس الرحمان فروتن یکی از این علما:

" اگر در شرایط حاضر یک طفل بی بضاعت قلب اش سراخ است، قلب هر فرد ملت افغانستان باید سراخ باشد، اگر یک تعداد از برادران و خاهران ما بی جای شده اند، کل ما باید چنین احساس کنیم که بی جای شده ایم. "

گفتنیست که وزارت حج و اوقاف در نشستی که به مناسبت هفته مخصوص برگزار شده بود تعهد کرده که بیست و سه میلیون افغانی را به هدف تداوی اطفال مبتلا به سراخ قلب به جمعیت افغانی سره میاشت کمک می کند.

به اساس معلومات مسوولان جمعیت افغانی سره میاشت، در چند سال گذشته به کمک مردم افغانستان، از طریق این نهاد هزاران طفل با سراخ قلب به خارج انتقال شده و پس از تداوی با صحت کامل به کشور برگشته اند.

جمشید حبیب زاده

XS
SM
MD
LG