لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۴

برای 200 خانواده جنگ زده در کندز، مواد خوراکی توزیع شد


در ولایت کندز بالای 200 خانواده متضرر شده از سوی باشندگان شهر کابل مواد خوراکی توزیع گردید.

فهیم فرواک در جریان توزیع این کمک‌ها به رسانه‌ها گفت که این کمک‌ها از سوی فعالان مدنی و باشندگان شهر کابل برای خانواده‌های جنگ زده شهر کندز آماده شده است.

فرواک می‌گوید که آنان در قدم نخست پول را در جاده و مارکیت‌های تجارتی از نزد مردم جمع آوری کرده و پس از آن با پول دریافته شده برای دو صد خانواده جنگ زده شهر کندز مواد خوراکی تهیه نموده اند:

" این کمک‌ها از سوی شهروندان کابل و فعالان مدنی تهیه شده است و ما در جاده‌ها و اماکن تجاراتی از نزد مردم پول جمع کردیم و توسط آن برای مردم جنگ دیده کندز مواد خوراکی خریداری کردیم که در آن برای هر خانواده یک بوجی آرد، یک بوجی برنج، نمک، شکر و یک قوطی روغ شامل است که امروز عملاً برای مردم توزیع گردید. "

از سوی دیگر شمس الدین یک‌تن از باشندگان شهر کندز که به‌خاطر دریافت کمک آمده بود گفت که درجریان چهارده روز درگیری در شهر گیر مانده بود، وی علاوه کرد، که مواد خوراکی در خانه اش تمام شده بود، اما اطفال خود را با آرد و آب تغذیه نموده است.

وی از مردم کابل اظهار خوشی نمود که با جنگ زدگان شهر کندز کمک و هم‌کار کرده اند:

" در شهر جنگ بود بمب بارد بود، جنگ بود به مشکلات زیاد مواجه بودیم در خانه نه آرد داشتیم، نه نان خوردن داشتیم، نه روغ داشتیم و در بازار هم چیزی پیدا نمی‌شد و حالا اینه برای ما یک بوجی آرد داد، یک قوطی روغ داد، یک بوجی برنج داد، نمک داد و بوره داد خیلی خوش هستیم. "

با این حال مادر که برای دریافت کمک آمده است وی می‌گوید که در جریان جنگ مشکلات زیادی را متحمل شده، اما حالا خوش است که یک مقدار مواد خوراکی برایش مساعدت شده است:

" بچیم خیلی زیاد مشکلات داشتیم پیسه نداشتیم که از شهر بیرون شویم غریب هستیم مجبور بودیم که درخانه خود بمانیم، چهارده روز در جنگ بودیم در یک تاکاوی شب و روز را تیر می‌کردیم آرد نداشتیم، روغن نداشتیم و یک اندازه نان قاق شده داشتیم و نان قاق را در آب تر می‌کردیم و می‌خوردیم. "

قابل ذکر است که مدت سه روز می‌شود که شهر کندز از وجود طالبان مسلح تصفیه شده است، اما هنوز هم مردم دل‌گرم برگشت به این شهر نیستند در شهر در چهره‌های مردم یاس و نا امیدی دیده می‌شود جنگ چهارده روز در کنار تلفات جانی و خسارات مالی به شماری مردم این ولایت تکلیف روانی نیز پیدا نموده است و باشندگان این شهر نسبت به آینده شان خیلی نگران هستند.

اجمل آرین

XS
SM
MD
LG