لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۳

پاکستانی ها از حضور اسامه بن لادن در آنکشور آگاهی داشتند


وزیر دفاع پیشین پاکستان می گوید که رهبران ملکی و نظامی این کشور آگاهی داشتند که اسامه بن لادن رهبر قبلی شبکه القاعده در پاکستان زنده گی می کرد.

چوهدری احمد مختار این سخن را به روز سه شنبه به یک تلویزیون هند گفت.

واشنگتن پوست می نویسد که این یک راز آشکار است که برخی از عناصر در داخل نهاد های نظامی و ملکی پاکستان در مورد محل بود و باش بن لادن باید آگاه می بودند و این عناصر پس از آغاز مبارزه امریکا در افغانستان شاید حتی بن لادن را برای انتقال به یک پناه گاه امن کمک کرده باشند.

اسامه بن لادن در حمله کماندو های خاص امریکا در ماه می سال 2011 در منطقه ایبت آباد در جوار اکادمی نظامی پاکستان کشته شد.

مقام های پاکستان از همان زمان تا حال در مورد بن لادن بیشتر خاموشی اختیار کرده اند و نمی گویند که او چگونه در چنین یک محل آرام در خاک پاکستان پنهان بود.

برخی آنها اظهار بی خبری کرده اند اما در عین حال اعتراف های ضمنی نیز موجود بوده است.

جنرال اسد درانی رییس پیشین استخبارات پاکستان در اوایل امسال گفت که اداره استخبارات این کشور احتمالاً در مورد محل سکونت بن لادن اطلاع داشت و او را به این خاطر نگهداری می کرده تا از وی در آینده در معاملات با واشنگتن به عنوان آلهء فشار استفاده کند.

چوهدری احمد مختار که از سال 2008 الی 2012 میلادی به عنوان وزیر دفاع پاکستان ایفای وظیفه می کرد به یک شبکه تلویزیونی هند گفت که آنها می دانستند بن لادن در پاکستان است.

مختار در پاسخ به این سوال که آیا رهبران نظامی پاکستان، رییس جمهور و صدراعظم این کشور از حضور بن لادن در پاکستان آگاه بودند گفت بلی.

اما رسانه های پاکستانی به روز چهارشنبه گزارش دادند که سخنان وزیر دفاع پیشین این کشور تحریف شده است.

XS
SM
MD
LG