لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۹

ولسوالی چهاردره کندز را نیروهای دولتی دوباره تصرف کردند


مسوولان محلی ولایت کندز می‌گویند که نیروهای مشترک افغان شب گذشته از سه استقامت بالای ولسوالی چهاردره عملیات تصفیوی راه اندازی کرده بودند که در نتیجه نیروهای دولتی ولسوالی نام‌بُرده را از وجود طالبان مسلح تصفیه و پاکسازی کرده اند.

محمدقسیم جنگل باغ قوماندان امنیه ولایت کندز به رادیو آزادی گفت که نیروهای مشترک افغان با راه اندازی عملیات تصفیوی چهاردره را از حضور فزیکی طالبان پاکسازی نموده اند و هنوز هم عملیات تصفیوی در منطقه جریان دارد:

" عملیات که امشب در ولسوالی چهاردره راه اندازی گردید بود نیروهای دولتی ولسوالی چهاردره را تصرف کردند و ما در نقاط حاکم نیروهای تازه را مستقر کردیدم و هنوز هم در برخی ساحات این ولسوالی عملیات ما جریان دارد و در این عملیات ده‌ها تن از طالبان مسلح کشته شده اند و ده‌ها عراده وسایط نظامی شان نیز حریق گردیده است. "

وی می‌گوید که در این عملیات به مخالفان مسلح حکومت تلفات سنگین وارد گردیده و ارقام آن بعداً در اختیار رسانه‌ها قرار داده خواهد شد.

اما تا اکنون طالبان مسلح در این مورد چیزی نگفته اند.

بر اساس گفته‌های جنگل باغ، نیروهای دولتی می‌خواهند که دامنه‌ این عملیات‌ها را به دیگر مناطق ولایت کندز نیز بکشانند تا ولایت متذکره به گونه کامل از وجود طالبان مسلح و تروریستان خارجی تصفیه و پاکسازی گردد.

باشندگان ولسوالی چهاردره خُرسند هستند که نیروهای دولتی دوباره این ولسوالی را از طالبان مسلح تصرف کردند، اما آنان می‌گویند که دولت باید این‌بار در این ولسوالی پایگاه‌های مستحکم را ایجاد کنند.

یک‌تن از باشندگان این ولسوالی به رادیوآزادی چنین گفت:

" سمیع الله هستم، از این‌که نیروهای ما توانستند ولسوالی چهاردره را تصرف کردند خیلی خوش هستم و این آروز را داریم که این ولسوالی در گذشته نیز چند بار تصفیه شده بود ولی دوباره طالبان گرفتند، اما خواست ما این است حالا که نیروهای ما قربانی دادند و با ریختاندن خون شان این ولسوالی گرفتند باید در آن نیروهای تازه را جا به جا کنند که در آینده مردم از تهدیدات طالبان نجات پیدا کنند و مردم ما تُشنه صلح و ثبات هستند مردم ما از طالبان سخت نفرت دارند ولی طالبان بالای ما تحمیل شده اند. "

قوماندان امنیه کندز افزود، که آنان در نقاط کلیدی و آسیب پذیز ولسوالی چهاردره پوسته‌های جدید امنیتی را افراز نموده اند و در آن نیروهای تازه نفس را نیز جا به‌جا کرده اند.

بر اساس گفته‌های مسوولان محلی کندز که ولسوالی چهاردره یکی از مراکز مهم و کلیدی طالبان مسلح و تروریستان خارجی به‌شمار می‌رفت و اکثراً طالبان مسلح از آن‌جا بالای دیگر ساحات کندز حملات تروریستی شان را طرح و پلان می‌کردند.

اجمل آرین

XS
SM
MD
LG