لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۹

امریکا وسایل و تجهیزات جدید را در اختیار وزارت تحصیلات عالی افغانستان قرار داد


فریده مهمند وزیر تحصیلات عالی افغانستان
فریده مهمند وزیر تحصیلات عالی افغانستان

درحالیکه همه ساله ازعدم شفافیت در پروسه امتحانات کانکور پوهنتون های مرکز و ولایات افغانستان شکایت های مطرح می گردد، وزارت تحصیلات عالی این کشور اطمینان می دهد که با فعال شدن وسایل فنی و پیشرفته دراین وزارت پس از این امتحانات کانکور به گونه شفاف ترانجام خواهد شد.

این وسایل و تجهیزات فنی که شامل پرنتر، سکینر و دیگر وسایل طباعتی می باشد به کمک مالی اداره انکشاف بین المللی امریکا به روز سه شنبه در ریاست کانکور وزارت تحصیلات عالی فعال گردید.

فریده مهمند وزیر تحصیلات عالی می گوید ، با فعال شدن این وسایل بسیاری از مشکلات پروسه کانکور برطرف خواهد شد.

فریده مهمند می گوید:

"جای بسیارخوشی است که وزارت تحصیلات عالی امروز شاهد یک دستاورد بزرگ دیگر است، با این کارمی توانیم مشکلات موجود در برابر پروسهء امتحان کانکور را برطرف سازیم ، به ادامه کمک های امریکا اینبار ازطریق اداره انکشاف بین المللی وسفارت این کشور پرنتر و دوماشین چاپ سوالات کانکور برای ما کمک صورت گرفت."

این وزارت می گوید درهر سال از حدود بیش ازیک صد هزار فارغ صنوف دوازدهم مکاتب امتحان کانکور اخذ می گردد وتلاش می شود تا این پروسه نسبت به سال های قبل با شفافیت بیشتر عملی گردد.

درمراسم که به مناسبت تسلیم دهی این وسایل به وزارت تحصیلات عالی برگزار شده بود مایکل مکینلی سفیر امریکا درکابل آموزش دربخش تحصیلات عالی را برای رسیدن افغانستان به صلح ، پیشرفت ویک اقتصاد خوب مهم خواند.

وی تا کید کرد که امریکا در این بخش کمک های دیگر را نیز با حکومت افغانستان انجام می دهد. مایکل مکینلی گفت:

"دولت ومردم امریکا افغانستان را تنها رها نکرده وبرای یک مدت طولانی درکنار این کشورایستاده می شود تا مردم افغانستان یک آینده روشن داشته باشند."

ازسوی هم احمد ضیا مسعود نمایندهء فوق العاده رییس جمهور در بخش حکومتداری خوب، روی گرفتن مشوره ازکدرهای مسلکی و فعالیت های علمی آنان برای شفافیت بیشتر در بخش پروسه کانکور تاکید کرد.

جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG