لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۷

برشنا شرکت: کار تمدید لین برق ولایات جنوب و جنوب غرب آغاز میشود


مسوولان د افغانستان برشنا شرکت می گویند که قرار است تا دو سال آینده به شمول کابل ولایت های میدان وردک، غزنی، زابل، قندهار، لوگر، پکتیا و خوست از برق وارداتی مستفید شوند.

میرویس عالمی رییس تجارتی برشنا شرکت روز یکشنبه حین آغاز کار ساخت سب ستین برق در ارغندی ولسوالی پغمان به خبرنگاران گفت که این پروژه زمینه کاری را برای صدها تن از جوانان نیز فراهم می سازد.

آقای عالمی از مردم خواست تا در تطبیق این پروژه با آنان همکاری لازم کنند:

" اگر این بزرگان قومی همکاری کنند و مشکل ایجاد نشود مطمین باشید که تا دو سال آینده تمام ارغندی از خدمات برق مستفید خواهد شد، مردم آسوده و آرام خواهند بود، با آمدن برق تجارت رونق می یابد، سهولت، زندگی مرفه، تعلیم، صحت و همه چیز مهیا می شود. "

به گفته وی این پروژه بیست و یک اعشاریه سه میلیون دالر هزینه برمیدارد که از کمک های بلاعوض بانک انکشاف آسیایی پرداخته میشود و کار آن توسط شرکت زیمنس جرمنی به پیش برده میشود.

در این حال شماری از باشنده های این ولایات که در مراسم آغاز کار ساخت سب ستین برق اشتراک کرده بودند گفتند که در این راستا حاضر به هر نوع همکاری هستند.

شاه آغا کجکول و عبدالملک در مورد به رادیو آزادی چنین گفتند:

" از این کار ما استقبال می کنیم و خوشحال هستیم این برای کشور ما مفید است. "

" از امنیت ما تضمین می کنیم واز خداوند هم می خواهیم تا با ما کمک کند تا این پروژه را حمایت کنیم. "

از سوی هم شماری از کارشناسان اقتصادی می گویند که برق یک نیاز است و افغانستان باید تلاش کند تا برق را در داخل کشور بیشتر تولید کند.

عبدالهادی ارغندیوال وزیر پیشین اقتصاد و عضو بر حال بورد د افغانستان برشنا شرکت که در این مراسم حضور داشت در این باره گفت:

" من به این باور هستم که بالای برق وارداتی آنقدر اعتماد نمی توان کرد، پس ما باید برنامه های را طرح ریزی کنیم که از منابع طبیعی خود زمینه تولید را ایجاد کنیم. "

افغانستان در حال حاضر بخشی زیادی از برق اش را از ترکمنستان، ازبکستان و تاجکستان وارد می کند و به ولایات جنوب و جنوب شرق نیز برق وارداتی ترکمنستان انتقال میشود.

د افغانستان برشنا شرکت تاکید می کند که با انتقال برق به این ولایات مردم به خدمات مورد نیازشان دست خواهند یافت و فعالیت های تولیدی در این ولایات افزایش خواهد یافت.

گزارش از تمیم اخگر

XS
SM
MD
LG