لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۱۲:۳۱

وزارت داخله برای دریافت مخالفان مسلح خارجی در کندز جایزه گذاشته است


صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله افغانستان
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله افغانستان

وزارت داخله افغانستان در حالی برای دادن اطلاع در باره مخالفان مسلح در ولایت کندز جوایز نقدی گذاشته است که هنوز هم کنترول شماری از مناطق این ولایت به دست مخالفان مسلح است.

مسوولان این وزارت می گویند که آنان در سه ولسوالی کندز مشکل دارند و به گفته آنان قسمتی از شهر نیز به تصفیه نیاز دارد.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله روز شنبه طی نشستی به خبرنگاران گفت: برای اینکه ولایت کندز بطور کامل از حضور مخالفان مسلح پاکسازی شود با گذاشتن جوایز خواهان همکاری مردم شده اند.

"امروز هم اعلان کردیم که اگر مردم با ما معلوماتی را شریک بسازد که یک تروریست خارجی در کجا پنهان است ما حتی به او جایزه نقدی در نظر گرفته ایم، این بخشی از اقدامات است که می خواهیم کاملاً شهر و ولایت تصفیه شود."

به گفته آقای صدیقی برای تصفیه ولایت کندز هزاران تن از نیروهای امنیتی فرستاده شده اند.

از عملیات های تصفیوی ولایت کندز نزدیک به دو هفته می گذرد اما هنوز هم برخی از نقاط این شهر در تصرف مخالفان مسلح قرار دارد.

از سوی دیگر شماری از کارشناسان امنیتی افغان گذاشتن جوایز نقدی بخاطر دادن اطلاع در باره مخالفان مسلح در کندز را آنقدر مفید نمی خوانند.

فقیر محمد فقیر وزیر پیشین وزارت داخله افغانستان به رادیو آزادی گفت: تا زمانیکه هماهنگی میان ارگان های امنیتی ایجاد نشود و اختلافات موجود از بین نرود عملیات کنونی بی نتیجه خواهد بود:

"گذاشتن جوایز نقدی ممکن تا حدی مفید باشد و تاثیرات بیشتر نخواهد داشت، تا زمانیکه قومنده واحد ایجاد نشود، اختلافات بین حکومتی حل نگردد و فضای اعتماد میان مردم و ارگان های حکومتی ایجاد نشود این کار بی نتیجه خواهد بود."

با این همه شماری از باشندگان ولایت کندز می گویند: اگر حکومت برای سرکوب مخالفان مسلح از جدیت کار نگیرد دور نیست که شماری دیگری از ولایات همجوار کندز به سرنوشت این ولایت دچار شود.

گزارش از تمیم اخگر

XS
SM
MD
LG