لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۳

دانشی: جنگ در برخی نقاط شهر قندز ادامه دارد


سرپرست مقام ولایت قندز می گوید: عملیات نیرو های مسلح افغان به خاطر مصونیت جان غیر نظامیان تا حدی به کندی پیش می رود. چرا که جنگجویان مسلح طالبان از منازل مردم و محلات ملکی بر قوای افغان فیر می کنند.

حمدالله دانشی گفت: تلاشی خانه به خانه، در محلاتی که از وجود این جنگجویان تصفیه شده اند، از دو روز به این سو جریان دارد و حداقل 13 طالب مسلح تاکنون دستگیر شده اند.

او در مورد وضعیت افراد ملکی در شهر قندز گفت:

"در شهر دوکانها کم باز شده، اکثریت آنها هنوز هم مسدود اند. شفاخانهء حوزه یی امروز از ساحه حملات دشمن آزاد شد و شاید فردا ( شنبه) دوباره به کار خود آغاز کند."

سرپرست مقام ولایت قندز اضافه کرد که امنیت مردم و شهر در اولویت کاری آنها قرار دارد و پس از آن، به بازسازی منازل تخریب شدهء شهر پرداخته و در تامین آب و برق به مردم تلاش خواهند کرد.

آقای دانشی گفت: کمک های موجود در ولایت به مردم توزیع شده و آنها از وضعیت بیجا شده گان قندز به ولایات همجوار نیز آگاهی دارند.

او گفت:

"یک مقدار مواد کمکی که در دسترس قوماندانی امنیه و ولایت بود، به شکل پخته به خانواده های منازلی که کاملاً در تصرف نیرو های دولتی درآمده بود، رسانده شد. بلخ کمک فوق العاده به مهاجران ما کرده، تخار هم تا حدی که در توان شان بود، تلاش های را بخرچ داد، بدخشان از بیجا شده گان ما خوب پذیرایی کرد، بغلان که در آنجا جنگ است کمتر رسیده و در کابل یک تعداد تاجران و موسسات برای مهاجران ما کمک خوب کردند."

اما حمدالله دانشی سرپرست ولایت قندز گفت که متأسفانه باشنده های محلاتی که جنگ در آن جریان دارد، از این کمک ها محروم اند. زیرا گروه های کمک رسانی نمی توانند به آنجا بروند.

اخیراً فعالیت ادارات و نهاد های کمکی داخلی و بین المللی که مصروف کمک رسانی به مردمان ملکی شهرقندز بودند، پس از بمباردمان نیرو های ایتلاف بر شفاخانهء داکتران بدون سرحد، فعالیت شان را متوقف نمودند.

در نتیجهء این حادثه 22 غیر نظامی شامل عدهء از کارمندان موسسه داکتران بدون سرحد، کشته شدند.

XS
SM
MD
LG