لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۹

احمدی: تلفات سنگین در لوگر به طالبان وارد شده است


قوماندان امنیه لوگر می گوید: در نتیجه عملیات نظامی در مرکز و ولسوالی خروار حداقل 45 تن به شمول تعدادی از جنگجویان خارجی کشته شده اند.

جنرال داود احمدی دیروز در صحبت با رادیو آزادی همچنان گفت که سی تن از جنگجویان طالبان تاکنون در محاصره قرار دارند:

" نیرو های ما داخل کمین بودند که جنگ آغاز شد. ما چنان ضربهء را بر آنها وارد کردیم که انشالله در ظرف یکسال هم فراموش نخواهند کرد. در حدود 45 نفر شان کشته و سی نفر دیگر آنها محاصره اند."

قوماندان امنیهء لوگر افزود که در نتیجه عملیات بر ضد جنگجویان مخالف مسلح دولت در پل علم مرکز و ولسوالی ها بره کی برک و خروار دو عسکر افغان کشته و یک تن زخمی شده است.

جنرال احمدی نگفت که این عملیات چند روز دوام خواهد کرد.

همزمان با این، مقامات ولایت قندهار می گویند: دیروز حدود 100 جنگجو طالبان در عملیات نظامی در ولسوالی شورابک کشته و تعدادی هم زخمی شدند.

ضیا درانی سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت قندهار گفت: حمله دسته جمعی بر پوسته های امنیتی ولسوالی شورابک از سوی جنگجویان مسلحِ طرح ریزی شده که سرحد افغانستان و پاکستان را عبور کرده بودند:
" آنها خواستند که بر چند پوستهء امنیتی ولسوالی شورا بک حمله کنند و تلفاتی را به نیرو های امنیتی ما وارد نمایند. اما از اینکه آنها تعقیب می شدند، مورد حملات نیرو های هوایی قرار گرفتند که در نتیجهء آن 100 کشته و 50 تن دیگر آنها زخمی شدند."

ولسوالی شورابک قندهار در امتداد خط دیورند موقعیت دارد.

سخنگوی قوماندانی امنیه قندهار دیروز در صحبت با رادیو آزادی گفت: این جنگجویان همه با موتر سیکل ها سرحد را عبور کردند، که اکثریت آنها جنگجویان خارجی بودند.

ضیا درانی افزود:

"زمانیکه آنها وارد محدودهء کشور ما شدند، عملیات به رهبری لوی پاسوال عبدالرازق قوماندان امنیه قندهار آغاز شد. این عملیات نیرو های امنیتی، حمایت هوایی و تخنیکی نیرو های ماموریت قاطع ناتو را با خود داشت."

از سوی دیگر، در اعلامیه نشر شده از سوی وزارت دفاع گفته شده که نظامیان افغان تعدادی از شورشیان را در ولایت های ننگرهار، غزنی، پکتیا، ارزگان، دایکندی، زابل، تخار، قندز، هرات و هلمند نیز از پا در آورده اند.

در اعلامیه از کشته شدن 175 شورشی و زخمی شدن 82 تن دیگر نیز خبر داده شده است. اعلامیه همچنان کشته شدن 5 تن از منسوبین اردوی ملی را نیز تایید کرده است.

XS
SM
MD
LG