لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۶

کابلوف: قرارداد هلیکوپترهای (Mi35) با افغانستان امضا خواهد شد


هلیکوپتر رزمی (Mi35) روسی
هلیکوپتر رزمی (Mi35) روسی

ضمیر کابلوف دیپلومات ارشد و فرستادهء خاص رییس جمهور روسیه می گوید، در ماه اکتوبر سالجاری میلادی قرارداد فروش هلیکوپترهای رزمی (Mi35) روسی برای اردوی افغانستان، امضا خواهد شد.

به گفتهء ضمیر کابلوف، مسکو براساس هدایت ولادیمیرپوتین رییس جمهور روسیه به خاطر ارتقای ظرفیت محاربوی اردوی افغانستان این گام را خواهد برداشت.

ضمیر کابلوف گفته است مسکو قبلاً نیز با تدارک اسلحهء سبک و مهمات با اردوی افغانستان کمک کرده است و این پروسه در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

این اظهارات ضمیر کابلوف دیپلومات ارشد و فرستادهء خاص رییس جمهور روسیه در حالی صورت می گیرد که عبدالرشید دوستم معاون اول رییس جمهور افغانستان در جریان بازدید از روسیه قرار دارد و از مسکو خواسته است که با نیروهای امنیتی افغانستان مساعدت های نظامی کند.

سلطان فیضی سخنگوی عبدالرشید دوستم با اظهار اینکه حکومت افغانستان از روسیه خواستار طیارات نظامی، اسلحه و مهمات شده است به رادیو آزادی گفت:

"روسیه متعهد است که به خاطر تقویت نیروهای افغان و قوای هوایی افغانستان کمک کند. ما خواستار مساعدت های هوایی، اسلحه و مهمات شده ایم. ما به خاطر مبارزه با تروریزم به مساعدت های زیاد نیاز داریم."

ضمیر کابلوف دیپلومات ارشد و فرستادهء خاص رییس جمهور روسیه در مورد احتمال حملات هوایی روسیه بر ضد اهداف گروهء دولت اسلامی یا داعش در داخل قلمرو افغانستان گفته است که حکومت افغانستان تا هنوز در این زمینه از مسکو تقاضا نکرده است.

به گفتهء ضمیر کابلوف در حال حاضر به ارتقای ظرفیت محاربوی نیروهای امنیتی افغانستان نیاز است.

XS
SM
MD
LG