لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۹

روسیه: در افغانستان تمایل با "داعش" بطور فزاینده دیده می شود


رییس استخبارات قوای مسلح روسیه می گوید، رهبران گروهء تندرو داعش سرگرم طرح ریزی برنامهء برای جلب و جدب از اقلیت ها و جنگجویانی دیگر گروه های تروریستی محلی در افغانستان می باشند.

جنرال ایگور سرگون که در یک کنفرانس بین المللی در مسکو در باره افغانستان صحبت می کرد افزود،تمایل جهت همبستگی با گروه داعش در افغانستان به طور فزایندهء دیده می شود و در حال مبدل شدن به یک عنصر تاثیرگذار در وضعیت امنیتی کشورهای آسیای میانه می باشد.

در این میان مقامات امنیتی افغانستان در این اواخر حضور روبه افزایش داعش را در برخی نقاط این کشور تایید کرده، می گویند که با تهدید این گروه در افغانستان روبرو می باشند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخلهء افغانستان در مورد اظهارات رییس استخبارات نیرو های مسلح روسیه گفت:

"با تاسف که ما هم با یک تهدید جدی روبه رو هستیم. برای اینکه، حکومت از فعالیت گروه داعش نظارت دقیق داشته باشد، چندی پیش واحد های ویژهءرادر میان نهاد های امنیتی افغانستان ایجاد کرد و در حال حاضر این نیرو های ویژه به شدت کار می کنند. جمع آوری اطلاعات، چگونگی مبارزه با گروه داعش، بخش اساسی فعالیت و وظایف این نیروها را تشکیل می دهد. "

اما جنرال سرگون رییس استخبارات نظامی روسیه در ادامه سخنرانی اش در کنفرانس راجع به افغانستان گفت، نیرو های اردو و پولیس ملی افغان با وجود کمیت بزرگ و تجهیزات دست داشته شان توانای تغییر بنیادی را در وضعیت امنیتی این کشور ندارند.

جنرال سرگون گفت، جنگجویان تندرو در افغانستان از آغاز سال جاری تاکنون در 2100 حمله4 هزار عسکر و افسر نیرو های امنیتی و بیش از 2500 غیر نظامی افغان را کشته اند.

او گفت اکثر حملات تروریستی از سوی جنگجویان طالبان در افغانستان، تنظیم گردیده است.

XS
SM
MD
LG