لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۹

حرکت نمادین: "حکومت به پرتگاه سقوط نزدیک شده است"


در حالیکه حدود یکسال از ایجاد حکومت وحدت ملی میگذرد، اما انگشت انتقاد ها بسوی دو رهبر بلند شده است، انتقاد از کارنامه ها و وعده های شان که بگفته برخی مردم هنوز عملی نشده اند.

نماینده گان فعالان مدنی و سیاسی، جوانان، معلولین و نماینده های معتادان کشور در پارک شهرنو گرد آمده اند و با یک حرکت نمادین میخواهند صدای شان را به رهبران حکومت وحدت ملی برسانند.

از زمان برگزاری انتخابات تا جنجال ها میان تیم تحول و تداوم و اصلاحات و همگرایی را اینجا به نمایش میگذارند.

این فعالان مدنی برصورت شان نقاب گذاشته و بر هر نقاب شعارهای زمان مبارزات انتخاباتی رهبران حکومت را نوشته اند، آنان حرف نمی زنند هر پیام را میخواهند با حرکاتی که انجام می دهند به رهبران حکومت وحدت ملی برسانند.

سرانجام در این گردهمایی زمان تنش های سیاسی میان رئیس جمهور غنی و رییس اجراییه که در زمان مبارزات رقیب انتخاباتی بودند آغاز میشود.

پای جان کری وزیر امور خارجه امریکا نیز اینجا کشانده شده است و پس از جنجالها میان دو نامزد پیشتاز در این حرکت نمادین، آقای جان کری حضور میاید و با قطع کردن کیکی که روی آن " سالگرد سوگمندانه حکومت وحدت ملی " نگاشته شده است به تنش های دو رهبر پایان میدهد.

اعضای تیم تحول و تداوم و اصلاحات و همگرایی پارچه های کیک را میبرند و در پایان این نشست دیده میشود که برای مردمان عادی کشور چیزی برجا نمانده است.

در بخش دیگر این گردهمایی وعده های زمان مبارزات انتخاباتی دو رهبر روی یخ ها نگاشته شده و در آفتاب گذاشته میشود.

در پایان این حرکت نمادین، شماری از فعالان مدنی که نقش مردم عام را دارند صدای اعتراض شان را در برابر کارکرد حکومت بلند میکنند و هشدار میدهند که در صورت گوش فرا ندادن حکومت به صدای ملت ممکن حکومت با سقوط مواجه شود.

شماری دیگر که نقش فعالان مدنی را دارند دست به اعتراض و حرکات مدنی میزنند:

" این حکومت به بن بست رسیده است و باید انتخابات موقت برگزار گردد مردم از این حکومت توقع داشته نمی تواند،هیچ امیدی نداریم،میگویند که هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که نمک بگندد. "

مجتبی پیکان یکی از فعالان مدنی و عضو نهاد بدیل سبز میگوید، هدف این حرکت نمایدن رساندن صدای ملت به گوش رهبران حکومت و اینکه به گفته وی ممکن محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله وعده های زمان مبارزات انتخاباتی را فراموش کرده باشند دوباره به یادشان باید آورده شود:

" این حرکت نخستین ما نخواهد بود هرچند میدانیم که صدای ما شنیده نخواهد شد اما برای حق ملت پیکارما ادامه خواهد داشت و صدای اعتراض مان را به رهبرانی که مردم را فریب داده اند و حکومت را تقسیم و تبدیل به شرکت سهامی شان کرده اند برسانیم. "

این فعالان مدنی، معلولین و شماری از جوانان در قطعنامه یی از رهبران حکومت وحدت ملی خواستند تا خاینان را به محاکمه بکشانند وکسانی را که در سقوط شماری از مناطق کشور به دست طالبان مسلح دست دارند باید مجازات کند.

نظیفه محبوبی

XS
SM
MD
LG