لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۶

رهبر مذهبی ایران مذاکرات با امریکا را ممنوع ساخت


آیت الله علی خامنه ای رهبر مذهبی ایران
آیت الله علی خامنه ای رهبر مذهبی ایران

در حالیکه میانه روان در ایران امیدواراند که سردی روابط بین امریکا و ایران خاتمه یابد، آیت الله علی خامنه ای رهبر مذهبی این کشور مذاکرات آینده را با ایالات متحده ممنوع ساخت.

با آنکه آیت الله علی خامنه ای که عالیترین مقام مذهبی در ایران محسوب می شود، قبلاً در ماه گذشته هم گفته بود که بعد از توافقنامهء که بین ایران و قدرت های بزرگ امضا شد، گفتگوهای بیشتر با امریکا صورت نخواهد گرفت، اما بطور آشکار آن را ممنوع نساخته بود.

آیت الله علی خامنه ای رهبر مذهبی ایران روز چهارشنبهء هفته جاری در جریان سخنرانی برای قوماندانان سپاه پاسدران انقلاب اسلامی و نیروهای بحری این کشور در تهران گفت:

"مذاکرات با ایالات متحدهء امریکا راه را برای نفود اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی آنها باز می کند و حتی در جریان مذاکرات اتمی هم آنها تلاش کردند تا به منافع ملی ما صدمه برسانند."

این اظهارات آیت الله علی خامنه ای بطور مستقیم در تناقض با گفتار حسن روحانی رییس جمهور ایران قرار دارد که گفته است، حکومت وی حاضر است تا به خاطر حل بحران در سوریه با ایالات متحدهء امریکا گفتگو کند.​

آیت الله علی خامنه ای گفته است با آنکه مذاکره کننده های ایرانی مراقب و هوشیار بوده اند، اما امریکایی ها با استفاده از چندین مورد سود برده اند و به گفته وی، مذاکرات آینده با امریکا برای ایران صرف زیان به ارمغان خواهد آورد.

آیت الله علی خامنه ای رهبر مذهبی ایران به قوماندانان سپاه پاسدران انقلاب اسلامی و نیروهای بحری این کشور گفت:

"بخش اساسی تلاش های دشمن اینست که محاسبات مقامات را تغییر داده، معتقدات انقلابی و مذهبی مردم را به بازی گیرد."

به نوشته مرکز خبری رادیو آزادی آیت الله علی خامنه ای همیشه زمانیکه در مورد ایالات متحدهء امریکا و اسراییل صحبت می کند از یک دشمن نامشخص یاد می کند.

اظهارت اخیر دشمنانهء آیت الله علی خامنه ای در مورد امریکا، غالباً کهاعضای تندرو پارلمان ایران را تقویت خواهد کرد که می خواهند، جواد ظریف وزیر خارجهء این کشور را به خاطر دست فشردن با بارک اوباما رییس جمهور امریکا استیضاح کنند. جواد ظریف در مصا حبه با مجلهء نیویارکر دست فشردن با رییس جمهور امریکا را یک امر تصادفی خوانده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:48 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG