لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۷

یک جنرال ارشد ایران عملیات علیه شورشیان سوریه را نظارت میکند


یک جنرال ارشد ایران در بازدید ماه جولای در مسکو، نقشهء را به میزبانان روسی خود تشریح کرد که به کمک روسیه، چگونه می توانند، سلسلهء از شکست های رییس جمهور بشار اسد در سوریه را، جبران کرده، به موفقیت مبدل سازد.

منابع ارشد منطقه یی به خبرگزاری رویترز گفتند، جنرال قاسم سلیمانی همین اکنون عملیات بر علیه شورشیان در سوریه را نظارت می کند و در جریان تطبیق پلان جدید نظامی ایران و روسیه، قرار دارد.

یکی از این مقاماتی ارشد منطقه یی می گوید:

" جنرال قاسم سلیمانی نقشهء از سوریه را بالای میز مذاکره گذاشت، روس ها خیلی نگران شدند و فکر کردند که جنگ در سوریه روبه وخامت است و یک خطر واقعی رژیم اسد را تهدید می کند. "

اما به گفتهء این مقام منطقه یی، ایرانی ها به روس ها اطمینان دادند که تا هنوز این امکان وجود دارد تا ابتکاری عمل را بدست گیرند.

این مقامات ارشد منطقه یی به خبرگزاری رویترز گفتند که سفر ماه جولای قوماندان سپاه قدس به مسکو بر اساس تماس های مقامات بلند رتبه روسیه-ایران تنظیم شده که منجر به یک موافقتنامه روی افزایش حمایت از رژیم اسد، شده است.

یک مقام ارشد منطقه یی که در مسایل امنیتی دخیل است به خبر گزاری رویترز گفت، تصمیم تلاش های مشترک نظامی ایران - روسیه در سوریه در چند ماه گذشته در اجلاس بین وزیر خارجه روسیه و آیت الله علی خامنی رهبر مذهبی ایران، اتخاذ گردید.

این مقام همچنان افزود که جنرال قسیم سلیمانی از سوی رهبر مذهبی ایران تعیین شد تا جهت گفتگوی روی جزییات به مسکو سفر کند و او از آن زمان به بعد، چندین بار از سوریه نیز بازدید کرده است.

به گفتهء خبرگزاری رویترز جیت های جنگی روسیه بر اساس این پلان در هفتهء گذشته به عملیات هوایی آغاز کرده و چندین بار مواضع شورشیان اپوزسیون میانه رو سوریه را در مناطق الذقیه مورد هدف قرار دادند.

بارک اوباما رییس جمهور امریکا نیز روز پنجشنبه گذشته در قصر سفید در مورد اتحاد روسیه و ایران در جهت حمایت از رژیم اسد در سوریه گفت:

" در حال حاضر ایران و اسد یک ایتلاف با آقای پوتین را تشکیل داده اند و باقی جهان ایتلاف خود را دارند. بناً فکر نمی کنم که مردم فریب ستراتژی کنونی آنها را بخورند. "

بارک اوباما در مورد حملات نیرو های هوایی روسیه گفت، حملات روسیه بر ضد اپوزسیون میانه رو در سوریه تاثیراتی معکوس را به دنبال خواهند داشت.

به گفتهء رییس جمهور اوباما این اقدام، روسیه و امریکا را به جای اینکه به یک راه حل بحران سوریه نزدیک نماید، هنوز هم دور می سازد.

XS
SM
MD
LG