لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۷

ولایت فاریاب بار دیگر با تهدید مخالفان مسلح روبرو شده است


ولایت فاریاب پس از انجام عملیات نظامی به رهبری معاون اول رئیس جمهور بار دیگر با تهدید جدی مخالفان مسلح روبرو شده است.

مقامات محلی این ولایت می گویند که فاریاب با کمبود نیروهای امنیتی مواجه است و در صورت که نیروی بیشتر به این ولایت فرستاده نشود، ممکن وضعیت بد تر شود.

سید عبدالباقی هاشمی رئیس شورای ولایتی فاریاب روز سه شنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت که مخالفان مسلح در نزدیکی شهر میمنه تجمع کرده و این شهر را تهدید می کنند:
"با این کمبود تشکیل که دولت فاریاب دارد با برخی مشکلات روبرو هستند باید به نیروهای امنیتی ما افزود شود به نیرو های امنیتی فعلی اکتفا نیست اگر این حملات شان به طور متواتر بالای شهر میمنه باشد و نیروی کمکی هم از مرکز نیاید مراکز ولسوالی ها بالاخره تهدیدات زیادی دارد اگر نیرو بیاید آنجاها نیز تقویه می شود در غیر آن ممکن به حکومت ضرر رسانند."

این در حالیست که روز یکشنبه هفته جاری طالبان مسلحاز ۵ استقامت بر شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب حمله گروهی را انجام دادند اما مقامات محلی این ولایت می گویند که این حمله به نا کامی انجامید.

در این حال سید عبدالباقی هاشمی رئیس شورای ولایتی فاریاب می گوید که ولسوالی های کوهستانات، قیصار، دولت آباد، شیرین تگاب و غورماچ این ولایت تحت تهدید مخالفان مسلح حکومت قرار دارند.

این در حالیست که چندی قبل جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور در عملیاتی که رهبری آن را به عهده داشت چندین ولسوالی فاریاب را از وجود مخالفان مسلح پاکسازی کرد.

در این حال وزارت دفاع افغانستان می گوید که در فاریاب نیروهای امنیتی کافی موجود است و اگر به طور رسمی پیشنهاد شود حاضر است تا به این ولایت نیروی بیشتر بفرستد.

افضل امان رئیس اپراسیون این وزارت به رادیو آزادی در مورد گفت:
"ما در فاریاب یک لوا داریم این لوا کندک های بسیار مجرب و فعال را در اختیار دارد پولیس هم قطعات و جزوتام های فعال دارند برای ما به طور رسمی پیشنهاد نرسیده است و اگر برسد اجراآت می کنیم در غیر آن جز و تام های آنجا قادر به این استند که از فاریاب دفاع کنند."

آقای امان گفت که مخالفان مسلح شب گذشته نیز پلان حمله بر شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب را داشتند اما به گفته وی این حمله از سوی نیروهای امنیتی افغان خنثی گردید.

این در حالیست که رییس و برخی از اعضای مشرانو جرگه در نشست عمومی روز سه شنبه این جرگه نیز از وضعیت امنیتی در ولایت فاریاب ابراز نگرانی کرده و از حکومت خواستند تا در این خصوص اقدمات لازم را انجام دهد.

آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG