لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۸

طالبان پاکستانی یک افسر استخبارات نظامی را بدار آویختند


در ویدیوهای که روز یکشنبه نشر شد، نشان داده می شود که طالبان پاکستانی یک افسر ادارهء استخبارات این کشور را بدار آویخته اند. آژانس خبری رویترز با نقل قول از طالبان پاکستانی می نویسد که گفته اند، این افسر استخبارات را در عکس العمل به مجازات های اخیر اعضای این گروه توسط حکومت پاکستان، بدار آویخته شده است.

آژانس خبری رویترز نتوانسته است که صحت دو ویدیوی نشر شده را تایید و عکس العمل اردوی پاکستان را در این زمینه اخذ کند.

بعد از حملهء شورشیان در ماه دسامبر سال گذشته میلادی بر یک مکتب در شهر پشاور که در اثر آن 134 تن کشته شدند، حکومت پاکستان مجازات اعدام را در آن کشور دوباره جاری ساخت.

طالبان بعد از حمله در شهر پیشاور چندین حمله دیگر را نیز در پاکستان اجرا کرده اند.

اما مجازات این افسر پاکستانی که در ویدیو های اخیراً نشر شده، نشان داده می شود، نخستین مجازات یک صاحب منصب نظامی بعد از جاری شدن احکام اعدام در پاکستان به شمار می آید.

در ویدیوی نخست افسر پاکستانی به نام بشیر احمدخان معرفی می شود که اصلاً صاحب منصب لشکرنزدهم هوایی پاکستان بوده، بعداً به ادارهء استخبارات نظامی در بخش استخبارت داخلی آن استخدام شده است.

در ویدیوی نشر شده، مردی که به نام بشیر احمدخان معرفی می شود، لباس های سادهء ملی به تن داشته و توسط مردان مسلح نقاب پوش که لباس های سترو اخفای نظامی به تن دارند محاصره شده است، می گوید:

"ما برای رد یابی کمپ های آموزشی طالبان آموزش یافته بودیم."

در ویدیوی دوم نشر شده بشیراحمدخان نشان داده می شود که در بیرق پاکستان پیچانیده شده و چشم هایش با پارچه سیاه بسته شده است.

یکی از مردان نقاب پوش می گوید:

"بدار آویختن بشیراحمد، پاسخ ما به حکومت پاکستان است که مصروف بدار آویختن اعضای گروه ماست. این فقط آغاز کار است، همه کسانیکه نزد ما زندانی اند و یا افرادی که با حکومت پاکستان ارتباط دارند با شیوهء برخورد مشابه مقابل خواهند شد."

این ویدیوها توسط مقبول داور(Maqbool Dawar) یک قوماندان طالبان در منطقهء وزیرستان شمالی که آژانس خبری رویترز با وی آشنایی دارد، نشر شده است.

به نوشتهء آژانس خبری رویترز بعد از آغاز عملیات اردوی پاکستان در منطقهء وزیرستان شمالی، خشونت های طالبان در پاکستان کاهش یافته است، اما این گروه نشان داده است که هنوز هم می توانند حملات پیچیده و ماهرانه را اجر کنند که حملهء ماه دسامبر این گروه بر مکتب که توسط اردوی پاکستان در شهر پشاور اداره می شد، یکی از آن بود.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:32 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG