لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۹

روسیه حملات هوایی اش را در سوریه افزایش می دهد


روسیه می گوید: حملات هوایی خود بر سوریه را افزایش می دهد.

مسکو قبل از این گفته بود که نیرو های هوایی این کشور از روز چهارشنبه به این سو، بر فضای سوریه 60 بار پرواز انجام داده که در نتیجه آن توانانی و قدرت تروریستان کاهش یافته اند.

جنرال اندری کارتاپولوف معاون لوی درستیز نیرو های مسلح روسیه دیروز گفت: روسیه حملات هوایی خود را در سوریه هنوز هم شدت می بخشد.

جنرال کارتاپولوف همچنان گفت: طیارات جت جنگی روسیه اضافه از پنجاه هدف گروه داعش را در سوریه ازبین برده اند. او که دیروزدر مسکو با خبرنگاران صحبت می کرد گفت:
"استخبارات ما چنین اطلاعاتی بدست آورده که جنگجویان از مناطق که در تسلط شان بوده، در حال خروج اند. در صفوف آنها بی نظمی و فرار افزایش یافته اند.حدود 600 اجیر مسلح، سلاح خود رادر مواضع شان گذاشته و تلاش می کنند که به اروپافرار کنند.به همین دلیل نه تنها که ما به حملات هوایی خودادامه می دهیم، بلکهآن را هنوز هم شدت می بخشیم."

این مقام عالی رتبه نظامی روسیه در نشست خبری مسکو به خبرنگاران گفت: روسیه قبل از راه اندازی این حملات هوایی به ایالات متحدهء امریکا هشدار داده،سفارش کرده بود که پرواز های خود را در مناطقی که نیروهای روسی فعالیت خواهند کرد، توقف دهد.

به گفته این جنرال روسی، امریکا در آن زمان به وزارت دفاع روسیه گفته بود، در مناطق که اکنون قوای هوایی روسیه بمبارمان می کنند، به جز از تروریستان هیچ کسی دیگر نیستند.

از سوی دیگرایگو کوناشینکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه دیروز گفت:جت های جنگی روسیه در 24 ساعت گذشته،بیش از 20 حملهء هوایی را بر 9 موضع جنگجویان گروه داعش در سوریه انجام داده اند.

اداره ناظران حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن است می گوید: درنتیجه چهار روز حملات هوایی روسیه بر سوریه،حداقل 39 نفر به شمول 8 زن و 8 کودک، کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG