لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۴

اشرف غنی: رضاکاران جنگ علیه طالبان باید در قوای دولتی داخل شوند


رییس جمهور افغانستان اشرف غنی دیروز در صحبت های خود تاکید نمود که آماده گی و اشتراک مردم برای دفاع از قندز و مناطق دیگر افغانستان باید در چوکات قوای مسلح صورت بگیرد.

این در حالیست که به قندز قوای کمکی ارسال شده و طبق خبرها بخش های از شهر قندز از حضور طالبان مسلح پاک شده اند. رییس جمهور اشرف غنی افزود در مورد عوامل سقوط قندز تحقیقات آغاز شده و در برابر تنقید کننده گان، از اقدامات حکومت خود دفاع کرد.

بعد از سقوط قندز یک تعداد قوماندانان جهادی مربوط به جمعیت اسلامی صدها نفر را جمع کرده و اظهار داشتند که برای جنگ با طالبان به صف اول جبهه در قندز می روند.

هرچند رییس جمهور اشرف غنی از آماده گی این قوماندانان استقبال کرد، ولی تاکید نمود که جنگ علیه مخالفین مسلح وظیفه قوای ملی کشور می باشد و رضاکاران جنگ علیه طالبان باید در صف قوای ملی داخل شوند:

" این روحیه وطن پرستی را ما استقبال می کنیم. خواهش ما اینست که تمام افراد به جلب و جذب اردو و پولیس سوق داده شوند تا در چهارچوب منظم قطعات اردو و پولیس عمل کنند. برای ایجاد حاکمیت قانون، برای ایجاد فضای اعتبار لازم است که همه در داخل قوای امنیتی و دفاعی افغانستان انسجام پیدا کنیم، جوانها را خاصتاً تشویق می کنیم. "

رییس جمهور اشرف غنی قبل از این با یک تعداد از بزرگان قندز ملاقات کرده و در مورد تشکیل کمیسیون امنیتی در این ولایت خبرداد و واضح ساخت که به هیچ گروه خودسر اجازه داخل شدن به قندز داده نخواهد شد:

" کمیسیون امنیتی امروز در قندز ایجاد شد. هیچ فردی مسلح غیر مسوول اجازه داخل شدن به قندز نخواهد داشت. به همه این اطمینان داده شده است. "

در صحبت های دیروزه خود رییس اداره مستقل ارگانهای محل جیلانی پوپل گفت که رییس جمهور اشرف غنی برای پیشبرد امور قندز دستور داده است که سه کمیسیون تشکیل شود.

یکی از این کمیسیون ها زیانهای وارده به ثروتهای دولتی و شخصی را بررسی می کند، دیگرش در مورد بیجا شدن گان داخلی و نیازمندی های آنها تحقیق می کند و در ساحه رساندن کمک به آنها اقدام می کند، کمیسیون سومی برای اصلاح ادارات محلی در شمال شرق افغانستان مشوره میدهد.

XS
SM
MD
LG