لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۴

عبدالله: افغانستان قربانی شبکه های تروریستی مستقر در پاکستان است


رییس اجراییه حکومت افغانستان میگوید که کشورش قربانی اصلی تروریزم بین المللی و افراطیت است و باید جلو آن بگونه جدی گرفته شود.

عبدالله عبدالله که نا وقت شب سه شنبه درنشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویارک سخنرانی میکرد گفت که موجودیت لانه های تروریزم درپاکستان باعث ایجاد مشکلات جدی درافغانستان شده و شبکه حقانی خطرناک ترین شبکه تروریستی است.

آقای عبدالله بالای پاکستان به صراحت صدا کرد که وعده هایش را در زمینه از بین بردن مراکز تروریزم درخاکش عملی کند.

آقای عبدالله بگونه مثال گفت که در چهل و هشت ساعت گذشته صدها شورشی که جنگجویان خارجی نیز شامل آنان می باشند بالای ولایت قندز حمله کرده وهمه این تلاشها به گفته وی به هدف نا آرام نگهداشتن افغانستان صورت میگیرد.

رییس اجراییه افغانستان همچنان گفت که حمله اخیر در ولایت پکتیکا که سبب کشته و زخمی شدن تعدادی از ورزشکاران گردید نیز توسط شبکه های تروریستی که در آنسوی خط دیورند مراکز امن دارند انجام شده است.

رییس اجراییه افغانستان در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت که گروه دولت اسلامی موسوم به داعش نیز در تلاش است تا در افغانستان جای پای پیدا کند.

او میگوید،اعضای شبکه های تروریستی که دردرگیری با نیروهای امنیتی افغان زخمی میشوند دریکی از کشورهای همسایه که آموزش وتجهیزات نیز برای شان فراهم میگردد مورد تداوی قرار می گیرند.

رییس اجراییه افغانستان میگوید که تلاشهای جدی در زمینه مبارزه با فساد اداری، مواد مخدر، ایجاد اصلاحات، حکومتداری خوب و ارایه خدمات در افغانستان ادامه دارد.

آقای عبدالله از جامعه جهانی بخصوص امریکا و ناتو خواست تا به کمکهای درازمدت شان با افغانستان ادامه دهند و نیروهای امنیتی این کشور را که مبارزه با تروریزم و افراطیت را به تنهایی به پیش می برند بیشتر تجهیز وتقویت کنند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG