لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۰

پوتین: درحال حاضر روسیه پلان اعزام نیروهای رزمی را به سوریه ندارد


ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در آستانهء سخنرانی در اسامبلهء عمومی سازمان ملل متحد روز یکشنبه در یک مصاحبه گفت، در حال حاضر روسیه برنامهء آن را ندارد که نیروهای رزمی اش را به سوریه بفرستد.

ولادیمیر پوتین به شدت حمایت امریکا را از شورشیان در سوریه مورد انتقاد قرار داده، آن را غیر قانونی و مخرب خواند.

قرار است ولادیمیر پوتین با همتای امریکایی اش بارک اوباما بعد از سخنرانی هایشان در اسامبلهء عمومی سازمان ملل متحد ملاقات کند.

مقامات امریکایی می گویند رهبران روسیه و امریکا بر علاوه بحران در سوریه، منازعه در اوکرایین را نیز مورد بحث قرار خواهند داد که در آن روسیه به حمایت از جدایی طلبان متهم است.

روز یکشنبه سرگی لاوروف وزیر خارجهء روسیه با همتای امریکایی اش جان کری ملاقات کرد تا شرایط را برای ملاقات رهبران دو کشور آماده سازند.

استقرار نظامی روسیه در سوریه که متحد نزدیک این کشور به شمار می آید، باعث نگرانی های در واشنگتن شده است. پوتین و سایر مقامات این کشور گفته اند، مسکو با تدارک اسلحه و آموزش نیروهای بشارالاسد را کمک می کند.

ولادیمیر پوتین از استقرار نظامی روسیه در سوریه حمایت کرده، اردوی سوریه را یگانه نیروی نظامی مشروع در این کشور خوانده گفته است، ایالات متحدهء امریکا از یک ساختار غیر قانونی، مغایر با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد حمایت می کند.

این در حالیست که با آغاز حملات هوایی فرانسه بر ضد شورشیان گروهء دولت اسلامی (داعش) در سوریه که شش طیارهء جت فرانسوی یک کمپ آموزشی شوریان را مورد حمله قرار دادند، لورانت فابیوس (Laurent Fabius) وزیر خارجهء فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه در واشنگتن دیدگاه فرانسه را در مورد حل منازعهء مسلحانه در سوریه ارایه کرد.

لورانت فابیوس با ابراز احتمال دخالت روسیه در حل این منازعه، اظهار داشت:

"تا هنوز دقیق معلوم نیست، من بحث های همتایان خود در اسامبلهء عمومی سازمان ملل متحد خواهم داشت و سوالاتم از جانب روسیه، زمینه را برای روشن ساختن اوضاع مساعد خواهد ساخت."

انتظار می رود ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در سخنرانیش در اسامبلهء عمومی سازمان ملل متحد در مورد سوریه و نیاز اتحاد کشور ها در امر مبارزه با تروریزم صحبت کند و فردا رییس جمهور اوباما از اجلاسی میزبانی کند که در آن از 104 رهبر کشورهای جهان دعوت شده و تمرکز آن روی مبارزهء مشترک با تروریزم خواهد بود.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:30 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG