لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۶

افغانستان در برقراری صلح، توقع اقدامات عملی پاکستان را دارد


حکومت وحدت ملی می گوید، افغانستان توقع اقدامات عملی پاکستان را در مساله برقراری صلح در افغانستان دارد.

سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و امور خارجی صدراعظم پاکستان گفته است صلح افغانستان از اهمیت خاص برای امنیت پاکستان برخودار است.

سرتاج عزیز به روز شنبه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی ملل متحد در جلسهء گفت، پاکستان آماده است زمینهء مذاکرات صلح میان حکومت افغانستان و طالبان را میسر ساخته و در این راستا کمک کند.

آصف آشنا یکتن از سخنگویان ریاست اجراییه حکومت افغانستان به رادیو آزادی گفت، حکومت افغانستان انتظار اقدامات عملی پاکستان را برای ایجاد ثبات در هر دو کشور همسایه دارد:

" ما خواستار گام ها و اقدامات عملی هستیم که در نتیجه آن بتوانیم در هر دو کشور روند مبارزه علیه تروریزم و افراطیت را سرعت بخشیم. "

مشاور امنیت ملی و روابط خارجی صدراعظم نواز شریف این را هم بیانداشت که تلاش های پاکستان برای تشویق طالبان به مذاکرات نباید به حیث حمایت غیر مستقیم از تشدد های جاری در افغانستان تعبیر شود.

سرتاج عزیز این مساله را در جلسه تحت عنوان صلح افغانستان، آشتی ملی و همکاری منطقوی ابراز داشت.

جان کری وزیر خارجه امریکا و صلاح الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان نیز میزبانان این جلسه بودند.

آصف آشنا یکی از سخنگویان ریاست اجراییه حکومت افغانستان در صحبت با رادیو آزادی همچنان از پاکستان خواست به تعهداتی که در جلسات دوجانبه و چند جانبه گذشته نموده است عمل کند:

" بحث روشن است تعهداتی که در نشست های دو جانبه و چند جانبه میشوند، اینها در مرحله حرف نمانند، پاکستان آنچه را برای جهان، افغانستان و مردم پاکستان وعده میدهد باید به اجرا بگذارد. ما منتظر گامهای عملی پاکستان هستیم در کنار اینکه از نوید ها و تعهدات اش استقبال میکنیم. "

سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و امور خارجی صدراعظم پاکستان در جلسه روز شنبه در نیویارک همچنان ابراز امیدواری کرد که مذاکرات صلح افغانستان به زودی از سرگرفته شود.

در اعلامیهء منتشر شده در پایان این جلسه همچنان روی حمایت درازمدت از پروسهء سیاسی، بازسازی اقتصادی، ثبات و صلح افغانستان تاکید شد.

XS
SM
MD
LG