لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۰

امنیت ملی: برای سرکوب داعش، یک گروه ضربتی ایجاد شده است


ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان می گوید، برای مبارزه با جنگجویان گروه تندرو دولت اسلامی یک گروه کاری خاصی را ایجاد کرده است.

یک منبع ادارهء امنیت ملی که نخواست از وی نام گرفته شود، این مطلب را دیروز به رادیو آزادی بیان کرد.

ریاست امنیت ملی افغانستان گزارش سازمان ملل متحد را رد کرد که گویا گروه داعش در 25 ولایت افغانستان هسته گذاری کرده و هواداران آن روبه افزایش اند.

تیم سازمان ملل متحد برای نظارت از شبکه های تروریستی در گزارش که دیروز به نشر رسیده می گوید، شماری آنانی در افغانستان روبه به افزایش اند که با گروه داعش همدردی می کنند.

ریاست عمومی امنیت ملی می گوید، زمانیکه در میان قوماندانان طالبان کدام اختلاف به میان می آید، قوماندان ناراضی بیرق سفید شان را به بیرق سیاه تبدیل می کنند و در پی انتقام می شوند.

عدهء از کارشناسان سیاسی و نظامی افغان نیز در مورد گسترش فعالیت گروه داعش در این کشور شک و تردید دارند. در حالیکه داعش در افغانستان با گروه تندرو دولت اسلامی در عراق و سوریه، ارتباطی ندارد.

علی احمد جلالی سابق وزیر امور داخلهء افغانستان و استاد در پوهنتون دفاعی ملی واشنگتن می گوید، فکر نمی کند که گروه های مانند داعش برای بقای حکومت افغانستان کدام تهدید بزرگ باشد:

" گروه های مختلف (مثل داعش) امکانات این را ندارند که آنها بتوانند، یک خطر و یا چلنج بسیار بزرگ برای دولت به وجود بیاورند و یا بقای حکومت را در حقیقت تهدید کند. "

ریاست امنیت ملی افغانستان می گوید، آنها بر اساس یک ستراتیژی چند عملیاتی منظمی را، علیه گروه دولت اسلامی یا داعش به راه انداخته که خیلی موفقانه بودند.

این منبع امنیت ملی افغانستان گفت، در این اواخر قوماندانان مهم گروه داعش در ولایت ننگرهار و هلمند کشته شده که باعث تضعیف این گروه در افغانستان شده است.

XS
SM
MD
LG