لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۳

عبدالله: هیچ کشور نمی تواند با حمایت از تروریزم به اهداف خود برسد


تاکید بر پیشرفت های سیاسی در افغانستان موجودیت مراکز شبکه های تروریستی در پاکستان و ایجاد شدن درز میان طالبان از مسایلی عمده بود که رییس اجراییه حکومت افغانستان طی سخنرانی از آن یاد آوری کرد.

عبدالله عبدالله که روز جمعه در مرکز شورای روابط خارجی ایالات متحده سخنرانی می کرد گفت، در چند سال گذشته مشخص شد که مراکز تروریستان مانند شبکه حقانی در پاکستان است و بر افغانستان نیز از این کشور حملات شان را ادامه میدهند.

وی میگوید که نا امنی، تروریزم و افراطیت از مشکلات عمده در منطقه بوده و هیچ کشوری نمیتواند که با حمایت از این گروه ها اهداف شان را بدست آورند.

رییس اجراییه حکومت افغانستان میگوید که پس از مرگ ملا محمد عمر که به گفته وی حدود دو سال مخفی نگهداشته شد در صفوف طالبان درز و اختلافات بوجود آمده است.

آقای عبدالله میگوید که حکومت وحدت ملی از نظر سیاسی راه خوبی را می پیماید و بخاطر به وجود آمدن اصلاحات و مبارزه با فساد اراده قوی وجود دارد.

به باور وی، ریفورم و اصلاحات یکی از برنامه های عمده حکومت وحدت ملی است و ایجاد کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی برخی از این تلاش های می باشد.

عبدالله عبدالله تایید میکند که حکومت افغانستان هنوز نیز با مشکلات روبرو است اما وی میگوید که سعی میشود تا حکومت بر این چالش ها فایق آید.

عبدالله عبدالله رییس اجراییه افغانستان در راس یک هیت بلند رتبه حکومتی به هدف اشتراک در هفتادومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویارک آمده است.

قرار است آقای عبدالله درحاشیه این نشست با برخی از رهبران جهان از جمله حسن روحانی و امام علی رحمان روسای جمهور ایران و تاجکستان و نماینده خاص ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان نیز دیدارهای داشته باشد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG