لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۱۲

سادات: بلخیان عید را در فضای امن تجلیل خواهند کرد


مسوولان قوماندانی امنیه ولایت بلخ از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی جهت تجلیل بهتر از عید سعید قربان در این ولایت خبر می دهند.

سید کمال سادات قوماندان امنیه ولایت بلخ می گوید که بلخیان عید قربان را در فضای امن تجلیل خواهند کرد. وی گفت که جهت تامین امنیت بهتر شهروندان آنان تعداد گزمه های سیار امنیتی را افزایش داده اند.

قوماندان امنیه بلخ گفت که مسوولان امنیتی این ولایت نظر به پلانی که از قبل طرحریزی شده، به ایجاد پوسته های کنترول و تلاشی در شاهراه ها و داخل شهر پرداخته اند.

وی در مورد به ایجاد پوسته های امنیتی گفت:

" نظر به پلان از قبل طرح شده، جهت تجلیل بهتر از عید، ما چک پاینت های امنیتی خود را افزایش دادیم و محلات تلاشی هم بیشتر شده است، انشاء الله عید در فضای امن سپری می شود."

آقای سادات می گوید که آنان در جریان یک هفته گذشته به همکاری مردم نزدیک به ده تن افراد مظنون را به اتهام انجام جرایم جنایی گرفتار کرده اند.

وی همچنان برای تامین امنیت ایام عید سعید قربان خواهان همکاری نزدیک مردم با نیروهای امنیتی بلخ شد و از سپری نمودن ایام عید در فضای امن اطمینان داد.

آقای سادات در رابطه افزود:

" اگر همکاری مردم با پولیس دوام کند، ما اطمینان می دهیم که هیچ حادثه اتفاق نخواهد افتاد و همکاری آنها موثر بوده و در اثر همین همکاری ما دست آورد های بیشتر داشتیم."

قوماندان امنیه ولایت بلخ خواهان عدم فروش اسلحه های پلاستکی و وسایل بازی اطفال که در ترکیب آن مواد انفجاری به کار رفته است، شد و گفت که به دلیل وارد نموده اسلحه ساختگی بیش از 5 تن را دستگیر کرده اند.

سادات از خانواده ها خواست تا بجای اسلحه های پلاستکی به فرزندانشان قلم به دست دهند:

" والدین باید برای اولاد های خود بجای تفنگ پلاستکی قلم بدهد و در مورد به آینده آنها فکر کند و متوجه باشند که به اسلحه اصلی دست نیابند و انسان نکشند."

در حالی مسوولان قوماندانی امنیه بلخ از تامین امنیت ایام عید قربان در این ولایت خبر می دهند، که تنها در جریان روز گذشته بیش از 5 تن از نیروی های امنیتی همین قوماندانی از سوی مخالفین مسلح دولت کشته و تعدادی هم زخمی شدند.

مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG