لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۸

جان کمپبل پالیسی تحمل تجاوز جنسی بر پسران کوچک را رد کرد


جان کمپبل قوماندان نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان
جان کمپبل قوماندان نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان

جنرال جان کمپبل قوماندان نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان این گزارش ها را رد کرده است که گویا اردوی امریکا به نظامیان خود توصیه کرده است از تجاوزات جنسی پولیس و ملیشه های افغان بر پسران خوردسال، چشم پوشی نموده و مداخله نکنند.

کمپیل می گوید: وی خودش در افغانستان خدمت نظامی کرده است و یقین کامل دارد که چنین برخورد هیچگاه در اردوی امریکا موجود نبوده است و با اطمینان گفته می تواند که در زمان قومانده وی چنین پالیسی عملی نشده است.

بر اساس گزارش نیویارک تایمز، به نظامیان امریکایی گفته شده بود که در چنین رویدادها حتی اگر در مراکز نظامی هم رخ می دهند چشم پوشی کنند.

پولیس محلی افغان که ناتو آنها را برای مبارزه علیه طالبان آموزش داده است، دایم مورد انتقاد قرار داشته است.

شماری از افغان ها پولیس محلی را متهم به جنایات نموده می گویند که شماری از قوماندانان آنها در بچه بازی، تجازات جنسی و شکنجه ها دخیل اند.

نیویارک تایمز این گزارشش را بر اساس بیانات عساکر امریکایی و پدر یک مرین امریکایی تهیه نموده که در افغانستان کشته شده بود.

گرگوری بکلی پدر عسکر کشته شدۀ امریکایی به نیویارک تایمز گفته است، پسرش به وی گفته بود که به آنها گفته شده بود اگر با پدیده بچه بازی از سوی نظامیان افغان مواجه شدید روی تان را بگردانید زیرا این بخشی از فرهنگ افغان هاست.

جنرال کمپبل می گوید: روی این موضوع با اشرف غنی رییس جمهور افغانستان صحبت کرده، ولی دفتر رییس جمهور غنی در این مورد چیزی نگفته است.

قوماندان عمومی قوای امریکایی و ناتو در افغانستان جنرال جان کمپبل می گوید: اگر افغانها در چنین تشدد دست داشته باشند ادارات عملیاتی ما باید به ما راپور بدهند تا یک کاپی آن به مسوولین حقوقی ما برسد و به حکومت افغانستان مشوره بدهند و خواهان اقدامات شوند.

حکومت افغانستان در این اواخر اقداماتی را برای از میان برداشتن سوء استفاده های جنسی از پسران کوچک که در بعضی مناطق دور دست رایج است، اتخاذ کرده است.

قصر سفید نگرانی جدی اش را در این مورد ابراز داشته و گفته است، چنین تجاوزات جنسی مخالف قوانین افغانستان و مخالف تعهدات افغانستان با جهانیان است.

ولی قصر سفید تصمیم در مورد دستگیری و مجازات عاملین بچه بازی را کار حکومت افغانستان می داند.

XS
SM
MD
LG