لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۳

قصر سفید در مورد مصوونیت پسران جوان در افغانستان ابراز نگرانی کرد


جاش ارنست سخنگوی قصر سفید امریکا
جاش ارنست سخنگوی قصر سفید امریکا

جاش ارنست سخنگوی قصر سفید روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن در مورد گزارش اخیر روزنامهء نیویارک تایمز در مورد تجاوز بالای یک طفل و مواجه شدن افسران امریکایی که خواسته بودند از آن جلوگیری کنند با جزای انظباطی و اخراج از افغانستان، صحبت کرد.

جاش ارنست با ابراز نگرانی در مورد مصوونیت پسران جوان در افغانستان، سوء استفادهء جنسی از آنها را مغایر با قوانین افغانستان و تعهدات بین المللی این کشور خوانده، اظهار داشت:

"ایالات متحدهء امریکا بطور نزدیک با حکومت افغانستان، جامعهء مدنی و نهاد های بین المللی کار می کند تا به سوءاستفاده از کودکان در افغانستان نقطهء پایان بگذارد و با ارتقایسطح آگاهی حقوق بشر ارگانهای حراست قانون، توانایی آنها در پیگرد همچو جرایم افزایش یابد. ما تاکید می کنیم که حکومت و جامعهء مدنی افغانستان قربانیان و فامیل های آنها را حفاظت و حمایت کند و جداً می خواهیم تا مرتکبین این جرایم را براساس قوانین افغانستان به عدالت و حسابدهی بکشاند."

اما قصرسفید و پنتاگون یا وزارت دفاع امریکا از اتخاذ تدابیری که پالیسی اردوی آن کشور را تغییر دهد خودداری کرده، اینگونه مسایل را به حکومت افغانستان گذاشته است تا در مورد مجازات مرتکبین آن تصمیم بگیرد که براساس گزارش در اکثر موارد تصمیم نگرفته است.

براساس گزارش روزنامهء نیویارک تایمز دن کویین (Dan Quinn) یک تورن نیروهای خاص امریکای زمانیکه در افغانستان اجرای وظیفه می کرد، قوماندان یک گروهء ملیشهء مسلح افغان را که یک پسر خوردسال را در زنجیر نگهداشته و از وی سوء استفاده جنسی می کرد مورد لت و کوب قرار داد، اما دن کویین از قوماندانی نیروهای خاص برطرف و از افغانستان بیرون ساخته شد.

دن کویین می گوید، قوماندانان امریکایی به نیروهای این کشور گفته اند، سوء استفاده از پسران را توسط ملیشه های متحد افغان شان در نظر نگیرند.

اردوی امریکا همچنان بریدگی چارلز مارتلند (Charles Martland) که از تورن دن کویین حمایت کرده بود را از تاریخ اول نوامبر به تقاعد سوق کرده است.

روزنامهء نیویارک تایمز با نقل قول از براین تریبوس (Brian Tribus) سخنگوی قوماندانی نیروهای امریکایی در افغانستان می نویسد که سوء استفاده از اطفال را یک مسالهء قوانین جنایی افغانستان خوانده است.

جف دیویس (Jeff Davis) سخنگوی وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون نیز مسالهء یاد شده در مقاله نیویارک تایمز را منزجر کننده و بطور بنیادی مربوطبه ارگان های تطبیق قوانین افغانستان دانسته است.

اما ورن بوچنان (Vern Buchanan) عضو کانگرس امریکا گفته است، بطور کافی نادرست است که پنتاگون به عساکر امریکای بگوید که در مورد همچو رویداد ها تجاهل کنند، صرف باید کسانی مجازات شوند که مرتکب همچو کارهای غیر اخلاقی می شوند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:51 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG