لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۶

رئیس جمهور غنی: علیه "داعش" در ننگرهار بزودی اقدام خواهد شد


محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان
محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان

رئیس جمهور اشرف غنی از اقدام های فوری علیه گروه داعش در ولایت ننگرهار خبر می دهد.

در این اواخر از گسترش فعالیت های این گروه در چندین ولسوالی ننگرهار گزارش داده شده است.

در این میان شماری از افراد با نفوذ در ننگرهار هشدار داده اند که اگر حکومت به زودی علیه گروه داعش در این ولایت اقدام نکند، آنها خود شان دست به کار خواهند شد.

گسترش فعالیت های داعش در ولایت ننگرهار، شماری از باشنده ها و بزرگان با نفوذ، به شمول سیاسیون این ولایت را نگران ساخته است.

اما رئیس جمهور غنی اطمینان می دهد که به زودی علیه داعش در ننگرهار اقدام خواهد شد.

باشنده های این ولایت و نماینده های ننگرهار در ولسی جرگه از حکومت می خواهند تا تهدید های ایجاد شده از جنگجویان گروه شورشی دولت اسلامی را ریشه کن کند.

رئیس جمهور غنی در صحبت با رادیو آزادی و تلویزیون شمشاد، در پاسخ به این پرسش که چرا صدای باشنده های ننگرهار بخاطر تهدید های داعش، از ارگ بلند نشد، چنین گفت:

" صدا بلند شد و شما شاهد اقدام هم خواهید بود. من نمی خواهم که صحبت کنم. می خواهم اقدام کنم و انشاالله ننگرهاری ها شاهد این اقدامات خواهند بود."

پیش از این فضل هادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه افغانستان از حکومت خواسته بود، تا اقدامات جدی را برای جلوگیری از نفوذ گروه داعش در ننگرهار به اجرا بگذارد.

ظاهر قدیر معاون اول ولسی جرگه و نماینده ننگرهار در مجلس هم هشدار داده بود که اگر حکومت به زودی علیه گروه شورشی دولت اسلامی اقدام نکند، آنها خود شان دست به کار خواهند شد.

"ما تا پانزده روز بعد از عید قربان توقع تدابیر جدی از سوی حکومت را داریم، هرگاه دولت نتواند تا تاریخ تعین شده اقدام قابل قناعت را انجام بدهد مردم خود شان با امکانات دست داشته وارد میدان شده و من حاجی ظاهر قدیر با مردم خود هستم و با داعش از همین جا اعلان جنگ می کنم."

چنین اقدام ها و عملیات ها جهت سرکوب شورشیان مسلح برای بار نخست از سوی جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری و عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ در مناطق شان به اجرا گذاشته شده بود.

جاوید نعیمی

XS
SM
MD
LG