لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۵

تدابیر امنیتی بخاطر روزهای عید در سرپل اتخاذ شده است


مقامات پولیس در سرپل می گویند: بخاطر تأمین امنیت بهتر در ایام عید سعید اضحی، تدابیر شدید امنیتی در این ولایت اتخاذ شده است.

سید نقیب الله سادات آمر اوپراسیون قوماندانی امنیه ولایت سرپل به رادیو آزادی گفت: مطابق پلان مشترک امنیتی، تلاشی مناطق مشکوک، چک پاینت ها در دروازه های عبوری شهر، جمع آوری موترسایکل ها و وسایط فاقد اسناد، افراز پوسته های امنیتی در جا های آسیب پذیر و گشت زنی نیروهای مشترک امنیتی در اطراف شهر و ولسوالی ها آغاز گردیده است .

به گفته وی، تا هنوز صد ها عراده موتر سایکل و ده ها عراده وسایط فاقد اسناد جمع آوری گردیده است.

وی در ادامه گفت:
"مطابق فیصله کمیتۀ امنیتی مقام ولایت ما پلان مشترک امنیتی را با هماهنگی اردوی ملی و امنیت ملی ترتیب دادیم و تطبیق پلان را آغاز کردیم و من برای مردم شریف ولایت سرپل اطمینان می دهم انشاءالله نیرو های امنیتی شان در خدمت شان هستند و تأمین امنیت می کنند. بدون تشویش عید خود را تجلیل کنند."

در همین حال شماری از باشنده گان شهر سرپل نیز از تلاش ها و فعالیت های نیرو های امنیتی ابراز خرسندی نموده می گویند: با نیرو های امنیتی شان همکاری می نمایند، اما بگفته آنان یگانه مشکلی که دارند نا امنی مسیر راه شبرغان سرپل است که همه روزه این مسیر فاجعه به بار می آورد.

سلیمان یک تن از باشنده گان سرپل گفت که روز گذشته نیز 6 تن از باشنده گان این ولایت را افراد مسلح با خود بردند:
"تمام روز در راه شبرغان - سرپل افراد مسلح هم طالب وهم دزد موتر ها را توقف داده مردم ملکی را با خود می برند در جریان یک ماه ده ها نفر ملکی در این راه ناپدید شده اند. هیچ توجه در این مورد دولت ندارد."

بنا به فیصله جلسه دو جانبه بین مسوولان امنیتی ولایات جوزجان و سرپل که قبلاً انجام یافت، باید در مناطق آسیب پذیر پوسته های امنیتی ایجاد می شد، اما بگفته باشنده گان ولایت سرپل، قرار وعده مقامات محلی هر دو ولایت در مناطق نا امن مسیر راه شبرغان - سرپل پوسته افراز نگردیده و جلو اختطاف ها نیز تا هنوز گرفته نشده است.

این در حالیست که از یک ماه بدینسو چندین مورد آدم ربایی در مسیر راه سرپل - جوزجان از سوی افراد مسلح نا شناس صورت گرفته و روز گذشته نیز 6 تن از باشنده گان ولایت سرپل در مسیر این راه از سوی افراد مسلح نا شناس ربوده شدند.

گزارشگر: محمد عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG