لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۴

چهار کارمند شرکت مخابراتی اتصالات در هرات کشته شدند


چهار تن از کارمندان شرکت مخابراتی اتصالات در ولایت هرات از سوی مخالفان مسلح دولت در ولسوالی گذره اختطاف و سپس کشته شدند.

احسان الله حیات سخنگوی والی هرات به رادیو آزادی گفت: نیروهای امنیتی چهار تن از طالبان مسلح را به اتهام قتل این افراد بازداشت کرده و تلاش ها بخاطر گرفتاری عاملان دیگر این قضیه جریان دارد.

اختطاف کارمندان شبکه مخابراتی اتصالات یک بار دیگر زنگ خطر برای کسانی است که در مسیر ولسوالی گذره و پشتون زرغون ولایت هرات رفت و آمد می کنند.

احسان الله حیات سخنگوی والی هرات می گوید: طالبان مسلح چهار تن از کارمندان شرکت مخابراتی اتصالات را در اطراف ولسوالی گذره تیرباران کردند.

آقای حیات گفت: این افراد یک هفته قبل بخاطر انجام وظایف شان به ولسوالی گذره رفته ولی طالبان مسلح آنان را از منطقه کورت این ولسوالی اختطاف نمودند.

سخنگوی والی هرات گفت: افراد اختطاف شده بخاطر نجات جان خود یکی از محافظین را به وسیله تفنگ دست داشته اش از بین برده و یکی دیگر را زخمی نموده اند، اما حین فرار از محل از سوی طالبان مورد فیر مرمی قرار گرفته و سپس جان داده اند.

کارمندان شرکت مخابراتی اتصالات زمانی از سوی طالبان کشته می شوند که اختطاف کننده گان در بدل آزادی هر یک شان خواستار پرداخت سی لک افغانی از سوی خانواده های شان شده بودند.

با این حال سخنگوی والی هرات می گوید: نیروهای امنیتی چهار تن را به اتهام قتل این افراد بازداشت کرده و تلاش ها بخاطر گرفتاری همدستان دیگر شان ادامه دارد.

ولسوالی گذره ولایت هرات، انگار محل برای اختطاف کارمندان دولتی و موسسات خصوصی از سوی مخالفان مسلح دولت می باشد.

در چند سال اخیر از افراد ملکی گرفته تا کارمندان دولتی و موسسات خصوصی در مسیر سرک ولسوالی گذره و پشتون زرغون از سوی افراد مسلح غیر مسوول اختطاف شده که شماری از افراد اختطاف شده در بدل پرداخت پول آزاد و تعدادی هم کشته شده اند.

اما مقامات امنیتی در بیشتر این گونه موارد گفته اند، افرادی که از سوی مخالفان مسلح دولت اختطاف می شوند بدون هماهنگی با نیروهای امنیتی وارد این مناطق می شوند ولی آنان نگفته اند که چی تدابیری را برای توقف این روند در ولایت هرات به ویژه ولسوالی های گذره و پشتون زرغون که بیشتر موارد اختطاف در آن صورت می گیرد، انجام داده اند.

شاه پورصابر، هرات

XS
SM
MD
LG