لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۱

کرواشیا می گوید، گنجایش مهاجران بیشتر را ندارد


صدها پناهجو دیروز پس از اینکه وارد کرواشیا شده اند، از پولیس فرار کرده در شهرک سرحدی توورنیک در شرق این کشور در مسیر قطار آهن و زمین های اطراف آن، پای پیاده راه پیمایی می کردند.

عدهء از آنها به خبر نگاران گفتند که پولیس می خواست آنها را به کمپ های پناهنده گان انتقال دهد، اما آنها به راه خود، به سوی آلمان و دیگر کشورهای اروپایی ادامه دادند.

رانکو اوستایتسی وزیر امور داخله کرواشیا که دیروز از شهر توورنیک دیدن می کرد گفت، ظرفیت این کشور برای پذیرش پناهجویان جدید کاملاً پُر شده است:

" ما خواستیم که به کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجران خاطر نشان نمایم که تمام کشورهای که در مسیر راه پناهجویان قرار دارند، مانند یونان، مقدونیا و سربیا، باید همهء موافقتنامه ها، تفاهمنامه ها و کنوانسیون ها را رعایت کنند. آنها همه چون کرواشیا دارای عین مسوولیت اند تا مردم را در کمپ های شان تحت حمایت بین المللی قرار دهند. "

پولیس کرواشیا دیروز گفت، پس از اینکه اولین گروه پناهجویان صبح روز چهارشنبه داخل این کشور شد، تاکنون 6000 پناهجو وارد این کشور شده اند.

مقامات کرواشیا تعداد از این پناهجویان را پس از ثبت نام به مراکز و کمپ های پناهنده گان انتقال دادند.

احمد که 22 سال دارد و اهل سوریه می باشد، یکی از این پناهجویان است که پیش از رسیدن به مقدونیا و سربیا در راه رسیدن به یونان در بحیرهء مدیترانه نزدیک بود که غرق شود.

او که از شهر توورنیک کرواشیا با بخشی رادیو بالکان رادیو آزادی صحبت می کرد گفت که هدف نهایی وی رسیدن به آلمان بوده و می خواهد در آلمان با مادرش یکجا شود:

" من خسته ام، چیز دیگری نیست. قسمتی از سفر ما در کشتی و بحر خیلی مشکل بود. نزدیک شده بود که من غرق شوم. محافظان سرحدی مرا از وسط بحیره آگین نزدیک به جزیره ساموس یونان نجات دادند. باقی سفر ما رفتن از مرز یک کشور، به سرحد کشور دیگر بود. "

از آغاز سال تاکنون حدود 500 هزار پناهجو وارد کشورهای اتحادیه اروپا شده اند که اکثریت آنها به دلیل جنگ و نزاع، کشورهای شان مانند افغانستان، عراق و سوریه را ترک کرده اند.

موضوع سرازیر شدن موجی از پناهجویان اختلافاتی را در میان 28 کشور اتحادیه اروپا در ارتباط به برخورد با این مهاجران، به میان آورده است.

XS
SM
MD
LG