لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۲

امنیت ملی افغانستان، 30 عضو شبکه حقانی و شورای پشاور را بازداشت کرد


این گروه بازداشت شده پلان داشت تا ادارات مهم حکومتی و غیرحکومتی را در مناطق مخلتف کابل هدف قرار بدهد.

دراعلامیه ریاست امنیت ملی آمده که 26 تن ازاین تروریستان درپیوند به حملات تروریستی اخیر در منطقه شاه شهید، جاده نزدیک به میدان هوایی حامدکرزی، مکروریان چهارم وشورای ملی افغانستان بازداشت شده اند.

قاری جانان ولسوال نام نهاد شورای پشاور برای ولسوالی ده سبز، اسراراحمد، ملک و مصطفی از سرگروپ های گروه حقانی خوانده شده که حملات شاه شهید، میدان هوایی ومکروریان را عملی کرده بودند.

حدود 25 روز قبل در انفجار یک موتر لاری پُر از مواد انفجاری در ساحه شاه شهید کابل، 15 تن کشته و چهار صد تن دیگر زخمی شدند.

این حادثه از خونین ترین و بزرگ ترین رویداد در شهرکابل خوانده شده که برعلاوه تلفات افراد ملکی، خسارات مالی را نیز درپی داشت.

حدود سه روز پس از این رویداد حمله دیگری در برابر دروازه ورودی میدان هوایی بین المللی حامد کرزی صورت گرفت که درآن پنج تن کشته و شانزده تن دیگر زخمی شدند.

چند روز پس ازآن حمله خونبار دیگر در ساحه مکروریان چهارم در برابر یک شفاخانه خصوصی رخ دادکه دراثر آن 12تن کشته و66 تن دیگر زخمی شدند

درخبرنامه ریاست عمومی امنیت ملی که روز دوشنبه به نشر رسید آمده است که افراد بازداشت شده قصد طرح ریزی سیزده حمله تروریستی دیگر درشهرکابل را نیز داشتند.

به اساس اعلامیه ریاست امنیت ملی، هدف آنان، ریاست جمهوری، ریاست امنیت ملی واقع شش درک، وزارت دفاع ملی، سفارت امریکا، قوماندانی امنیه کابل، شورای ملی و پوهنتون خاتم النبین بوده است.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان می گوید، قطعات خاص این ریاست درهفته اخیر دو موتر مملو از مواد انفجاری را کشف کردندکه قصد ورود به شهرکابل را داشتند.

این گروه مهم تروریستی مربوط به شبکه حقانی درحالی بازداشت می شودکه مردم شهرکابل نیز ازافزایش ناامنی دراین شهر نگران بوده و از حکومت می خواهند تا جلو حملات را بگیرند که سبب کشتار افراد ملکی و ناامنی در کابل می گردد.

از سوی دیگر مقامات حکومت و مردم عام در افغانستان همواره در انجام این گونه حملات، دست نظامیان و استخبارات پاکستان را دخیل دانسته اند.

جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG