لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۹

خانم رایس با جدیت خواستار از بین بردن پایگاه های تروریستان در پاکستان شد


سوزان رایس مشاور امنیت ملی امریکا
سوزان رایس مشاور امنیت ملی امریکا

سوزان رایس مشاور امنیت ملی امریکا در جریان ملاقات با صدراعظم و لوی درستیزپاکستان در مورد آغاز دوبارهء گفتگوهای صلح بین حکومت افغانستان و طالبان صحبت کرده است.

به تاریخ هفتم جولای در شهر مری پاکستان نماینده گان حکومت افغانستان و طالبان بطور مستقیم گفتگو کردند. اما پروسهء صلح افغانستان بعد از اعلان خبر مرگ ملا محمد عمر رهبر طالبان متوقف شد.

سوزان رایس مشاور امنیت ملی ایالات متحدهء امریکا به خاطر فراهم نمودن زمینهء گفتگو ها بین حکومت افغانستان و طالبان از پاکستان ستایش کرده، گفت که امریکا از پروسهء صلح به رهبری افغان ها حمایت می کند.

در یک اعلامیه قصر سفید گفته شده است، که خانم رایس از پاکستان به جدیت خواست که به خاطر تامین صلح و ثبات در منطقه در زمینهء از بین بردن محلات امن تروریستان در داخل قلمرو این کشورتلاش کند.

این در حالیست که روزنامهء والستریت ژورنال از قول مقامات ارشد امریکایی می نویسد که سوزان رایس از پاکستان خواسته است که به تروریستان اجازه ندهد که از قلمرو این کشور بر ضد کشور همسایه افغانستان به حیث یک پایگاه استفاده کنند.

براساس گزارش والستریت ژورنال، خانم رایس به پاکستان هوشدار داده است که اگر شبکهء حقانی را سرکوب نکند، 300 ملیون دالر مساعدت نظامی امریکا را بدست نخواهد آورد.

به قول والستریت ژورنال مقامات امریکایی می گویند که شبکهء حقانی با ادارهء استخباران (ISI) پاکستان روابط نزدیک دارد.

حکومت افغانستان به خاطر انفجارهای اخیر در شهر کابل که صد ها تن در اثر آن کشته و زخمی شدند، پاکستان را نکوهش کرده، گفت که این حملات در پاکستان برنامه ریزی و تنظیم شده بود.

سوزان رایس مشاور امنیت ملی ایالات متحدهء امریکا به رهبران پاکستان در این مورد گفت:
"ما خودرا در نگرانی های حکومت افغانستان شریک می دانیم. این مساله قطعاً قابل پذیرش نیست. حملات شورشیان و تروریست ها یکی از عناصر کلیدی اختلافات در این منطقه است. در عرصهء روابطپاکستان با کشورهای همسایه و امریکا، مبارزه با این آزمون های برای اسلام آباد خیلی مهم است."

روزنامهء والستریت ژورنال می نویسد، کارشناسان به این باوراند که امریکا از پاکستان می خواهد که رهبران شبکهء حقانی را سرکوب کند، چون واشنگتن می داند که رهبران این شبکه در پاکستان آزادنه فعالیت می کنند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:21 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG