لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۸

فابیوس: هنگری در مورد پناهجویان به ارزش های اروپا ارج نمی گذارد


لوران فابیوس وزیر خارجۀ فرانسه
لوران فابیوس وزیر خارجۀ فرانسه

لوران فابیوس وزیر خارجۀ فرانسه کشور های اروپای شرقی به شمول هنگری را به تطبیق سیاست نهایت سختگیرانه در مورد پناهجویان متهم کرده است.

فابیوس به طور خاص از هنگری به شدت انتقاد کرده گفت که این کشور با ایجاد موانع بر سر راه پناهجویان ارزش های اروپا را زیر پا کرده است.

"هنگری به ارزش های مشترک اروپا ارج نمی گذارد. ازین رو، مقام های اروپایی باید درین مورد با مقام های هنگری به گونۀ جدی بحث کنند."

به اساس گزارش ها، اردوی هنگری برای جلوگیری از ورود پناهجویان سرگرم ساختن موانع سیم خاردار در امتداد 175 کیلومتر سرحد این کشور با سربیاست.

وزیر خارجۀ فرانسه گفت که سخنان برخی از افراد که پناهجویان را مثل اجناس و امتعه فکر می کنند او را تکان داده است.

به گفتۀ او باید دانست که این پناهجویان، مردان، زنان و کودکانی هستند که رنج دیده اند و در عین حال آرزو های هم دارند.

پیش ازین، استفن سایبرت سخنگوی حکومت آلمان دیروز خواهان همبستگی بیشتر و به گفتۀ او پذیرفتن منصفانه تر پناهجویان در اروپا شد.

او گفت که آلمان و تعداد انگشت شماری از کشور های دیگر، بیشترین تعداد پناهندگان را دریافت می کنند.

انتظار می رود آلمان امسال حدود هشت صد هزار پناهجوی را دریافت کند، از همین روست که این کشور برای رسیده گی به بحران روان خواهان کمک شده است.

از سوی دیگر، وزیران داخله جرمنی، فرانسه و بریتانیا دیروز با نشر یک اعلامیه مشترک گفتند: پناهجویان که به جنوب اروپا می رسند، باید به گونۀ بهتر طی مراحل شوند.

آنان از اتحادیه اروپا خواستند که در زمینۀ جلوگیری بحران رو به گسترش مهاجرت گام های مستحکم بردارد.

در این اعلامیه بر نیاز ایجاد مراکز الی اواخر امسال در یونان و ایتالیا تاکید شده تا روند گرفتن نشان انگشت و نام نویسی پناهجویان به گونه درست به پیش برود.

مقام ها برای بحث روی این بحران خواسته اند که ظرف دو هفته آینده نشست خاص وزیران داخله و عدلیه کشور های عضو اتحادیه اروپا برگزار شود.

هزاران پناهجو از افغانستان، بنگلادیش و سوریه امسال در راه رسیدن به اتحادیۀ اروپا جان داده اند.

XS
SM
MD
LG