لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۵

والی هلمند: 150 طالب مسلح در موسی قلعه کشته شدند


پیشروی نیروهای امنیتی افغان برای تصرف دوباره مناطق از دست رفته در ولسوالی موسی قلعه هلمند ادامه دارد و نیروهای امنیتی را در این نبرد، قوای هوایی افغان حمایت می کنند.

میرزا خان رحیمی والی هلمند این مطلب را دیروز در صحبت با رادیو آزادی بیان کرده گفت: بر اساس اطلاعات استخباراتی، در این عملیات دشمن بیش از 150 نفر خود را از دست داده است.

"پیشروی جریان دارد، بعضی جا های جدید هم گرفته شده، قوای مسلح در حدود 32 کشته و زخمی دارند، اطلاعاتی که ما داریم، تلفات دشمن بیشتر از 150 نفر است."

والی هلمند در ادامه صحبت خود گفت: در این عملیات تلاش صورت گرفته تا به افراد ملکی تلفات وارد نشود.

او به رادیو آزادی گفت: با مسوولیت می گوید که تاکنون به غیر نظامی آسیبی نرسیده است.

میرزا خان رحیمی افزود، قبلاً بنابر تهدید های پیشبینی شده، نیروهای امنیتی بر نقاط ولسوالی موسی قلعه عقب نشینی کرده بودند.

او گفت: اکنون که قوای تازه نفس به جمع نیروهای موجود در این ولایت پیوستند، نیروهای قول اردو، پولیس و قطعات کمکی کماندو این عملیات را به حمایت نیروهای هوایی افغان به راه انداخته، پیش می برند.

والی هلمند گفت که قوای خارجی در این عملیات اشتراک ندارند.

قبل از این گفته شده بود که درگیری ها در ولسوالی موسی قلعه باعث شده که حدود 400 خانواده منازل شان را ترک کنند و به مناطق همجوار بیجا شوند.

در این میان، عبدالمجید آخندزاد عضو شورای ولایتی هلمند به رادیو آزادی می گوید: نیروهای زمینی افغان در نزدیکی ولسوالی در یک دشت مستقر شدند و در چند روز اخیر صرف قوای هوایی مواضع طالبان را در این ولسوالی بمباردمان می کنند.

" نیروهای هوایی مواضع طالبان را در آنجا بمباردمان کرده اند و به آنها تلفات رسانده اند. اما در منطقه نه کدام جنگی قوای پیاده صورت گرفته و نه عملیات پیاده آغاز شده است."

والی هلمند در ادامه صحبت خود با رادیو آزادی گفت: آنها پلان های را در نظر دارند تا پس از تصرف کامل ولسوالی موسی قلعه، این ولسوالی را حفظ و نگهداری کنند، خدمات مورد نیاز را به مردم فراهم کنند و پروژه های را در عرصه صحت، معارف و زراعت تطبیق نمایند.

XS
SM
MD
LG