لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۷

دوستم: جنگ در شمال افغانستان در حقیقت جنگ علیه ISI است


معاون اول رییس جمهور افغانستان جنرال عبدالرشید دوستم که عملیات نظامی را علیه مخالفین مسلح در ولایت فاریاب رهبری می کند دیروز در ولسوالی غورماچ این ولایت به خبرنگار رادیو آزادی گفت که کشته شدن یک جنرال اداره استخبارات پاکستان در این جنگ نشان می دهد که ریشه این جنگ در کجاست:

" جنگ ما در اینجا، جنگ غورماج، جنگ بالا مرغاب جنگ قیصار و المار نیست. جنگ ما با آی اس آی پاکستان است. یک جنرال آی اس آی بنام شیخ حاجی، مولوی قاری که چند نام بخود مانده چهار روز قبل تیر خورد و تیر از چشم چپ داخل و از چشم راست بیرون شده. "

آقای دوستم افزود در عملیات بالا مرغاب یک قوماندان طالبان که در اصل وزیر نام نهاد سرحدات آنها بود زخمی شده است. به گفته جنرال دوستم در عملیات بالامرغاب قوماندان گروه مسلح ازبکستانی قاری ذبیح هم در جریان جنگ کشته شده است. به گفته معاون اول رییس جمهور با ختم عملیات نظامی در این منطقه کار سرک حلقوی هم آغاز خواهد شد.

جنرال دوستم در مصاحبه خود با خبرنگار رادیو آزادی اظهار داشت در روز های بعد در قندز هم مانند فاریاب یک عملیات نظامی شروع خواهد شد:

" فقط منتظر فیصله شورای امنیت هستیم و هدایت داکتر صاحب اشرف غنی رییس جمهور. مثل اینجا در آنجا هم ما یک و یا دو هفته کارهای درونی می کنیم. آنجا بسیار ارتباطات با ما است من دلم می خواهد که نسبت به اینجا در قندز نتیجه بهتر را بدست آوریم. "

در عملیات الماس در ولایت فاریاب سربازان اردوی ملی، پولیس ملی و امنیت ملی اشتراک دارند.

معاون رییس جمهور گفت، در این عملیات بین این قوا هماهنگی وجود دارد و بسیار مناطق از حضور مخالفین مسلح پاکسازی شده است.

آقای دوستم افزود برای جلو گیری از فرار مخالفین مسلح از ولایت فاریاب در راه ها تا ولایت هلمند که با پاکستان هم سرحد می باشد پوسته های امنیتی ساخته شده اند.

XS
SM
MD
LG