لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۵

عملیات نظامی تحت نام "شمشیر7" در 3 ولسوالی فاریاب آغاز شد


مقام های اردوی ملی در ولایت فاریاب از آغاز عملیات تازهتحت نام "شمشیر7"در مربوطات ولسوالی های المار، قیصار و دولت آباد خبر می دهند.

جگرن محمد رضا رضایی سخنگوی لوای اول پیاده، شام دیروز به رادیو آزادی گفت: از آغاز عملیات یاد شده تا کنون در منطقۀ قرایی ولسوالی المار نیروهای دولتی 23 کیلومتر پیشروی کرده اند.

وی در باره افزود:

"عملیات نظامی تحت نام شمشیر7 از طرف نیروهای امنیتی ولایت فاریاب به رهبری اردوی ملی که در رأس آن جنرال شیرین شاه کوه بندی قومندان لوای اول قول اردوی 290 شاهین قرار دارد، از روز شنبه به این طرف در منطقۀ قرایی ولسوالی المار و یک قسمتی از ولسوالی قیصار آغاز شده و خوشبختانه نیروهای امنیتی 23 کیلومتر در عمق درۀ استراتیژیک قرایی پیشروی دارند و فعلاً جنگ در 5 کیلومتری بازار قرایی رسیده است و دشمن در حال مقاومت است و آنها ساحه را ماین گذاری کرده بودند که بیشتر از 6 حلقه ماین دشمن خوشبختانه توسط تیم انجنیری اردوی ملی کشف و انفجار داده شد."

آقای رضایی افزود: در جریان این عملیات حدود 20 قریه در منطقۀ قرایی المار از وجود شورشیان طالب پاکسازی شده است:

"تا حال 20 روستا از وجود مخالفین پاکسازی شده که به شمول روستا های نوآباد، قریه های ایتی سلیق یک و دو و همچنان بیش مست می باشد. همچنان نیروهای شامل عملیات را قوای هوایی حمایه می کند. درین عملیات دشمن تلفات دارد اما نسبت اینکه درین دره شبکۀ مخابراتی توسط دشمنان مردم افغانستان انفجار داده شده ارتباطات قطع می باشد و منابع استخباراتی ما نمی توانند به صورت دقیق آمار تلفات دشمن را به دست بیاورند در ختم عملیات که تمام این دره تصفیه شود تمام دست آورد ها با شما شریک ساخته خواهد شد."

از سوی هم دگر جنرال قدم شاه شهیم لوی درستیز قوای مسلح افغانستان که در رأس یک هیئت نظامی به ولایت فاریاب آمده است می گوید: تمام تحرکات شورشیان در صفحات شمال منجمله فاریاب توسط نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به شکست مواجه شده است:

"دشمنان مردم افغانستان یک سلسله تحرکات را در نقاط مختلف افغانستان به خصوص در صفحات شمال منجمله ولایت فاریاب به راه انداخته بودند که خوشبختانه تمام تحرکات خصمانه و تروریستی دشمن توسط نیروهای دفاعی و امنیتی کشور عقیم ساخته و به شکست مواجه گردید. امروز الحمدالله به وضعیت بهتری قرار داریم و مردم فاریاب مطمین باشند که انشاء الله وضعیت امنیتی در فاریاب به توکل به خدا، حمایه مردمو با بازوان پرتوان نیروهای دفاعی و امنیتی شما بهبود پیدا می کند."

در این حال داکتر نقیب الله "فایق" نماینده مردم فاریاب در شواری ملی در صفحه فیسبوک اش نوشته که نيروهای امنيتی، عمليات مشترك را به كمك قوای هوايی بخاطر تصرف منطقه قرايی المار آغاز كرده اندو نيروهای دفاعی كشور در نزديكی مركز قرايی رسيده اند.

همچنان درولسوالی دولت آباد فاریاب نیز در یک عملیات جداگانه یک مرکز مهم طالبان توسط نیروهای امنیتی از بین برده شده است. سخنگوی لوای اول پیاده در باره گفت:

"نیروهای دفاعی کشور عملیات خود را در ولایت فاریاب تشدید بخشیده است و طی چند روز اخیر دشمن را در ساحات مختلف سرکوب کردند، چنانچه در منطقۀ که زادگاه والی نام نهاد طالبان بود، عملیات کردند، سلاح به دست آوردند. قراگاه مهمات آنها را از بین بردند و همچنان امروز قطعات خاص کوماندو و قطعه خاص پولیس ما در قریۀ محمد خیل ولسوالی دولت آباد عملیات داشتند که آنجا نیز یک قرارگاه دشمن را از بین بردند، مقدار سلاح و مهمات به دست آوردند."

عملیات شمشیر7 در مناطق نا امن فاریاب از سوی نیروهای امنیتی در حالی راه اندازی شده است که اخیراً طالبان برخی از مناطق و روستا ها را درین ولایت به تصرف خویش در آورده بودند.

مقام های امنیتی و دفاعی مستقر در فاریاب می گویند: آنها تلاش خواهند کرد که در آینده های نزدیک با تشدید حملات، مناطق از دست رفته را دوباره به دست بیاورند.

گروه طالبان در مورد راه اندازی این عملیات و پیشروی نیروهای دولتی در ساحات تحت کنترول شان تا حال تبصره نکرده است.

رحمت الله رها، فاریاب

XS
SM
MD
LG