لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۹

وزارت داخلهء افغانستان می گوید، گارنیزیون کابل به کار آغاز کرد


درپی انتقاد ها ازافزایش جرایم وناامنی ها دربرخی ازمناطق شهرکابل وزارت داخلهء افغانستان ازآغاز کار گارنیزیون کابل به هدف رسیده گی به این مشکلات خبرمی دهد.

وزارت داخله افغانستان هدف ازایجاد گارنیزیون کابل را هماهنگ ساختن ارگان های امنیتی به هدف مبارزه با جرایم ، بدامنی ومصوون ساختن باشنده گان کابل می داند.

صدیق صدیقی سخنگوی این وزارت روز سه شنبه دریک نشست خبری درکابل گفت، کارساختن پالیسی ها و برنامه های گارنیزیون صورت گرفته است و این نهاد کارش را آغازکرده است

صدیق صدیقی گفت:

"گارنیزیون طرح حکومت وحدت ملی افغانستان بوده و طرح موثراست درحال حاضرنشست ما ومجالس برگزارشده، روی بعضی پالیسی ها کارصورت گرفته که طبعاً نیازبه تصویب شورای امنیت دارد. آماده فعالیت است، قوماندان تعیین شده و کار آغاز شده است."

اما آقای صدیقی مشخص نساخت که این گارنیزیون کارش را درکدام بخش های کابل آغازکرده وچه فعالیت های را تاحال انجام داده است.

پس از روی کارآمدن حکومت وحدت ملی، کابل شاهد حملات مختلف مخالفان مسلح بود و این کار نگرانی باشنده گان کابل را برانگیخته است.

حکومت وحدت ملی برای بهبود وضعیت درشهرکابل طرح ایجاد گارنیزیون کابل را روی دست گرفت وسرانجام این گارنیزیون به اساس فرمان رییس جمهور درماه جوزا ازسوی سرپرست وزارت دفاع افتتاح گردید.

کارشناسان امنیتی با توجه به این همه مشکلات و بد امنی ها آغاز کار گارنیزیون کابل را برای بهبود وضعیت درشهرکابل موثر می دانند، اما تاکید دارند که فعالیت گارنیزیون باید توسط افراد مسلکی پیش برده شود.

فقیرمحمد فقیروزیرپیشین وزارت داخله ویکی ازاین کارشناسان درمورد می گوید:

"اگراین کار را قسمی انجام بدهند که وظایف، افسران و سربازهای شان شایسته همین کارباشد و به مردم شهرکابل کمک برساند کارخوب است و ما این را به فعال نیک می گیریم. "

سرقت های مسلحانه ، اختطاف تجار و سرمایه داران، قتل و ده ها جرایم دیگر از موارد اند که هنوزهم دربسیاری ازمناطق کابل وجود داشته وباشنده گان پایتخت ازآن ابرازنگرانی می کنند.

مردم بیشتر زورمندان و برخی حلقات در دولت را عامل برهم زدن امنیت درشهرکابل دانسته وانتقاد می کنند که ارگان های امنیتی دربازداشت این افراد عاجز مانده است.

اما آنان می گویند هرگاه گارنیزیون بتواند به این نگرانی ها پایان دهد، اعتبارشان نسبت به این نهاد امنیتی بیشترشده و آنان نیز با این گارنیزیون همکاری خواهند کرد.

جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG