لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۲۵

دختران جوان توسط "داعش" در بازار برده گان خرید و فروش می شوند


مسوول سازمان ملل متحد برای پیگری خشونت های جنسی روز دوشنبه گفت دختران نوجوانیکه توسط جنگجویان گروه دولت اسلامی در عراق و سوریه اختطاف شده اند حتی در بدل یک قوطی سگرت هم در بازار برده گان خرید و فروش شده اند.

زینب بنگورا پس از باز دید ماه اپریل گذشته از عراق و سوریه، برای بررسی خشونت جنسی که تقریباً سه تا پنج هزار دختر در این دو کشور به آن روبرو شده اند یک پلان کاری روی دست دارد.

از این دختران چون یک بخش اساسی در ستراتیژی گروه دولت اسلامی برای جلب و جذب جنگجویان خارجی که در یک و نیم سال گذشته به تعداد بی سابقۀ به سوریه و عراق رفته اند، استفاده می شود.

خانم بنگورا به آژانس خبر رسانی فرانسه گفته است که گروه دولت اسلامی برای جذب جنگجویان خارجی به آنها می گوید که:

"ما زنان آماده برای شما داریم، دختران باکره که می توانید با آنها ازدواج کنید."

جنگجویان خارجی ستون فقرات نیروهای گروه دولت اسلامی را تشکیل می دهد.

زینب بنگورا می افزاید که گروه دولت اسلامی با تصرف مناطق جدید دختران و زنان را اختطاف می کنند و دختران و زنان نو در اختیار آنها قرار می گیرند.

او می گوید که این دختران در بدل چند صد یا چند هزار دالر و حتی یک قوطی سگرت هم فروخته شده اند.

این سخن خانم بنگورا در بارۀ چگونگی اختطاف و خرید و فروش دختران در حضور عام تکان دهنده است.

گروه دولت اسلامی پس از حمله بر یک قریه، زنان را از مردان جدا می سازند، مردان و پسران را که بیش از چهارده سال سن داشته باشند اعدام می کنند. زنان و مادران نیز از هم جدا ساخته می شوند.

جوان ترین و قشنگترین دختران به قیمت بیشتر فروخته شده به شهر رقه پایگاه گروه دولت اسلامی در سوریه فرستاده می شوند.

زینب بنگورا می گوید که ما در بارۀ یک دختر شنیدیم که 22 بار خرید و فروش شده است و دیگری که موفق به فرار شده به او گفته است که یک روحانی گروه دولت اسلامی که او را اختطاف کرده بود نام خود را روی دست وی نوشته بود تا نشان دهد که این دختر ملکیت خاص او است.

XS
SM
MD
LG