لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۱۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۶

"بیایید بخاطرهوای پاک وحفظ محیط زیست به وسایل دودزاء نه بگوییم!"


شماری ازشهروندان هرات، مسوولان ادارت دولتی، فعالان جامعهء مدنی و اعضای شورای ولایتی تلاش های را براه انداخته اند تا بتوانند فرهنگ بایسکل رانی را جایگزین وسایط نقلیه دودزا کنند.

آنان امروز دقایقی را با بایسکل درگوشه های مختلف شهرهرات رکاب زده، می خواهند با این حرکت نمادین شان مردم را بیشتربه استفاده از بایسکل به جای دیگر وسایط نقلیه تشویق کنند.

غلام غوث نیکیبین سرپرست شاروالی هرات، عبدالقیوم جامی آمر ورزشی و نصیراحمد فضلی رییس ادارهء حفظ محیط زیست به این باوراند که این برنامه می تواند درحفظ محیط زیست شهرهرات موثرباشد.

"بیایید بخاطرهوای پاک وحفظ محیط زیست به وسایل دودزاء نه بگوییم" شعاریست که ازسوی برگزارکننده گان این برنامه داده شد.

درسال های نه چندان دور خیلی ازشهروندان هرات به خاطررفت آمد از یکجا به جای دیگر از بایسکل استفاده می کردند. اما درچند سال اخیر موجودیت وسایل دودزا تقریبا جای بایسکل هارا گرفت واین روند نگرانی حامیان محیط زیست را افزایش داده است.

فعالان حفظ محیط زیست درهرات که همواره شعار"هوای پاک" را سرمی دهند از مردم می خواهند، با استفاده ازبایسکل و کنارگذاشتن وسایل دودزا محیط زیست شهرشان را پاک نگهدارند.

دراین اواخر و درپی این نگرانی ها شماری ازگروه های که پشتیبان محیط زیست اند درهرات شکل گرفته و آن ها تلاش دارند تا با راه اندازی همچو برنامه ها مردم را تشویق کنند تا از آلوده گی های محیط زیست جلوگیری کنند.

شاه پورصابرهرات

XS
SM
MD
LG