لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۱

طالبان در مسیر راه اجرستان و مالستان، پنج مسافر را ربودند


(عکس جنبهء تزیینی دارد - آرشیف)
(عکس جنبهء تزیینی دارد - آرشیف)

مقامات غزنی می گویند، طالبان مسلح یک موتر مسافربری را در مسیر راه اجرستان و مالستان این ولایت متوقف ساخته و پنج سرنشین این موتر را با خود برده اند.

به گفتهء این مقامات مسافرین ربوده شده، از قوم هزاره و باشندهء ولسوالی مالستان اند.

محمدعلی احمدی معاون والی غزنی در صحبت با رادیو آزادی گفت، دوشنبهء گذشته طی یک عملیاتء نیروهای افغان یک گروهء هفت نفری شورای کویته به رهبری ملا سلام و ملا عبدالله در مسیر جاغوری دستگیر شدند و طالبان مسلح افراد ملکی را در واکنش به این عملیات ربوده اند.

محمدعلی احمدی معاون والی غزنی گفت:

"سه روز پیش پنج نفریکه به خاطر معاملات روزمره زنده گی شان بین مالستان و اجرستان سفر می کردند، گروگان گرفته شدند. خواست آنها ( طالبان مسلح) اینست که اشخاص وابسته به این گروه که چند روز پیش از سوی نیرو های امنیتی در جاغوری دستگیر شده اند، رها شوند. در دستگیری این طالبان مسلح باشندگان مالستان و یا هم جاغوری هیچ نقش ندارند."

به گفتهء معاون والی غزنی کسانیکه این پنج مسافر را ربوده اند خواهان رهایی آن عده از طالبان مسلح شده اند که در جریان عملیات نظامی از سوی نیروهای امنیتی افغان دستگیر شده اند.

یکروز پیش از این رویداد یک موتر مسافربری دیگر نیز در مربوطات اجرستان از سوی طالبان مسلح متوقف و ده تن از مسافرین از موتر ر بوده شده بودند.

محمد علی احمدی می گوید، طالبان مسلح پس از میانجیگری موسفیدان محل این ده مسافر را رها کردند.

معاون والی غزنی می گوید، چند تن از موسفیدان و بزرگان منطقه تلاش دارند، تا با میانجیگری شان مسافرین ربوده شده که از سه روز بدینسو در چنگ طالبان مسلح قرار دارند، رها شوند.

این بار اول نیست که مخالفین مسلح دولت مسافرین را از مسیر راه اختطاف می کنند.

نزدیک به دو ماه پیش سی و یک مسافر عودت کننده از ایران در ولایت زابل از سوی مردان مسلح نقاب پوش ربوده شدند که تا هنوز سرنوشت آن ها روشن نیست.

XS
SM
MD
LG