لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۲

تعدادی از کماندوهای افغان به ایالت تکزاس سفر کردند


کماندوها در افغانستان از احترام زیاد برخوردار اند و با آنکه توسط تعدادی زیاد افغان ها به چشم قهرمان دیده می شوند، اما نه تنها کماندوها بلکه سایر عساکر افغان نیز که مجروح و معلول می شود به تقاعد مجبور شده، باید خود در تلاش امرار معاش شوند و به نوشتهء نشریهء انترنتی میلیتری دات کام امریکا، دیگر برای آن ها در اردوی افغانستان جایی وجود ندارد.

میلیتری دات کام می نویسد:

در اوایل ماه جاری یک گروپ کماندوهای افغان که فیض محمد وفا یک قوماندان نیروهای خاص افغانستان در راس آن قرار داشت در ایالات تکزاس امریکا گرد آمدند تا در یک ماموریت خاص شیوهء تفکر هموطنان و همرزمان شان را در مورد عساکر زخمی و معلول تغییر دهند. در این سفر فیض محمد وفا را چهار کماندوی افغان که هر یک پای شان را از دست داده اند، همراهی می کرد. آنها با این امید به تکزاس سفر کردند تا برنامهء را اساس بگذارند که توجه را به عساکر زخمی و معلول در افغانستان معطوف ساخته و از آنها مراقبت لازم صورت گیرد.

سفر کماندوهای افغان توسط نهاد رواور فوندیشن (Roever Foundation) سازماندهی شده بود و کماندو های افغان به تاریخ 29 مارچ سال جاری در حالیکه دو عسکر امریکایی مربوط به گروپ مشاوران نیروهای خاص افغان آن ها را همراهی می کرد، به ایالات تکزاس آمدند تا از تجارب رواور فوندیشن آموخته، از آن در فعالیت ها و برنامه های بعدی شان در افغانستان استفاده کنند.

رواور فوندیشن یک نهاد غیرانتفاعی است که توسطدیو رواور (Dave Roever) در ایالت تکزاس ایجاد شده و برای عساکر زخمی خدمات ارایه می کند.

دیو رواور (Dave Roever) که خود در سال 1969 میلادی در جریان جنگ ویتنام زخمی شد و بدنش به شکل خیلی شدید سوخته بود، با آنکه عملیات های زیاد را سپری کرد، اما شوخی و احساس خدمتش را از دست نداده است.

دیو رواور (Dave Roever) برای ملیون ها محصل سخنرانی کرده است و از وی در سال گذشتهء میلادی در مراسم یاد بود از یازدهم سپتامبر در افغانستان دعوت شد و او در آنجا وی با فیض محمد وفا آشنا شد.

فیض محمد وفا می گوید که او به همرزمانش افتخار می کند و می خواهد با جلب توجه به عساکر معلول، زمینهء ادامهء خدمت آنها در اردوی افغانستان مساعد شود.

فیض محمد وفا توجه به عساکر معلول را یک مسالهء امنیت ملی دانسته می گوید، بدون ثابت ساختن اینکه اردو از همقطاران خود و فامیل های آنها مراقبت می کند، چطور می توان انتظار داشت که عساکر تازه به صفوف اردو پیوسته، جان هایشان را در معرض خطر قرار دهند؟

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:43 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG