لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۸

حمله بر عساکر اردوی ملی در بدخشان در صدر خبرهای داغ مطبوعات


مسالهء کشته شدن شماری از سربازان اردوی ملی در ولایت بدخشان، در صدر خبر های داغ رسانه های داخلی این کشور و شبکه های اجتماعی قرار دارد.

دربرخی گزارش ها گفته شده است که افراد مسلح در ولسوالی جُرم ولایت بدخشان بیشتر از 30 تن از نیرو های امنیتی را کشته اند و از این جمله 28 تن سَر بریده شده اند.

جنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع در صفحه تویترش نوشته است که به اساس بررسی یک هیات این وزارت که به ولسوالی جُرم ولایت بدخشان رفته بود، 33 سرباز اردوی ملی کشته، زخمی و اسیر شده اند.

در همین حال جنرال افضل امان رییس اوپراسیون وزارت دفاع در صحبت با رادیو آزادی گفت که در ولسوالی جُرم پانزده سرباز اردوی ملی کشته شده اند.

جنرال افضل امان می گوید:

"به اساس اطلاعات اخیر که به دست آورده ایم، 15 تن از منسوبین اردوی ملی شهید شده اند، دو سرباز سر بریده شده اند. اجساد شان را دریافت و انتقال داده ایم."

از سوی دیگر منشی ولسی جرگه میزان تلفات قوای امنیتی افغان را بیشتر از این می داند.

عبدالرووف انعامی منشی ولسی جرگهء افغانستان می گوید، در مجموع بیش از سی تن از نیرو های امنیتی افغان در ولسوالی جُرم ولایت بدخشان کشتهشده اند که به گفته وی از بسیاری سر های شان از تَن جدا شده است.

عبدالرووف انعامی گفته است:

"جمعآ از نیروهای امنیتی هم از پولیس ملی ، پولیس محلی و اردوی ملی 31 تن کشته شده اند که 21 نفر سر بریده شده اند."

وزارت داخله افغانستان در مورد کشته شدن پولیس در ولسوالی جُرم تا حال چیزی نگفته است .

مقام های محلی ولایت بدخشان کشته شدن حدود 20 سرباز را در منطقهء خستک ولسوالی جُرم تایید کرده می گویند که شماری از آنها ، سرهای شان بریده شده است.

احمد نوید فروتن سخنگوی سرپرست ولایت بدخشان به اسوشیتد پرس گفته است که به تازه گی در جریان درگیری ها در ولسوالی جُرم 18 سرباز کشته شده اند و از این میان هشت تن سر بریده شده اند.

مقام های ولایت بدخشان می گویند که در این درگیری250 فرد مسلح اشتراکداشتند و درجریان برخورد ها19 تن از افراد مسلح به شمول 8 جنگجوی خارجی نیز کشته شدند .

در گزارش ها به نقل از مقامات آمده است که درگیری در ولسوالی جُرم به روز پنجشنبه گذشته آغاز شد و دیروز به پایان رسید .

XS
SM
MD
LG