لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۹

"27 مسوول امنیتی شهر کابل منفک و افراد جدید بجای آنها مقرر شدند"


در حالیکه مسوولین امنیتی کابل در خصوص تامین امنیت همواره با انتقاد های مواجه بوده اند، قوماندان امنیه کابل می گوید که جهت بهبود امنیت این شهر 27 تن از آمران حوزه های 17 گانه امنیتی را از سمت شان برطرف نموده و به جای آنان افراد جدید را مقرر نموده است.
عبدالرحمان رحیمی قوماندان امنیه کابل گفت، چهره های جدید در بخش های آمریت حوزه های هفده گانه کابل به شمول قوماندانان کندک و مدیران قوماندانی امنیه مقرر شده اند.

آقای رحیمی روز دو شنبه در نشست معرفی این مسوولان ابراز امیدواری کردکه این اقدام بتواند در بهبود امنیت کابل کمک کند:

" تعداد 27 نفر جدیداً تقرر حاصل کرده که شامل آمرین حوزه ها هستند و کندک ها امنیتی و تعداد شان هم در پست مدیریت های داخلی قوماندانی هستند. "

آقای رحیمی همچنان گفت که تغیرات به میان آمده در ادارات امنیتی به این معنی نیست که گویا مسوولین قبلی کار خود را به درستی انجام نداده اند، بلکه این کار به هدف بهبود امنیت شهر انجام شده است.

وی افزود که مسوولان امنیتی قبلی در پست های قرارگاهی وزارت و در برخی ولایات تعین می گردند.

تغیرات در نهاد های امنیتی در حالی صورت می گیرد که اخیراً گزارش های از افزایش واقعات جنایی در این شهر به نشر رسیده است.

به اساس معلومات قوماندانی امنیه کابل، تنها در دوهفته گذشته حدود صد تن که به شصت و شش نوع جرم جنایی متهم بودند باز داشت گردیدند.

در همین حال برخی از کارشناسان افغان این اقدام وزارت داخله را مفید دانسته می گویند که تغیرات جدید در بهبود امنیت و جلوگیری از فساد کمک خواهد کرد.

فقیر محممد فقیر کارشناس مسایل امنیتی به رادیو آزادی گفت، حکومت باید از اشخاص که جدیداً مقرر شده اند حمایت کند:

" با ایجاد تغیرات جدید اگر گام های مثبت برداشته شود و از آن کنترول صورت گیرد خود و شخص وزیر داخله چیزی را که می گوید آن را صادقانه در عمل پیاده کند و کسانی را که جدیداً مقرر می کند از آن به جدیت حمایت کند در این راه مشکلات زیاد موجود است اما عمل قاطع راه حل همه مشکلات است. "

وزارت داخله در حالی تغییرات گسترده را در نهاد های امنیتی کابل ایجاد کرده که قبل از این نگرانی های وجود داشت که گویا آمرین حوزه های امنیتی غیر مسلکی بوده و به اساس سفارش های برخی از مقامات بلند چایه حکومت مقرر شده اند.

کارشناسان امنیتی افغان می گویند که نیاز است تا حکومت در پست های کلیدی وزارت داخله نیز تغییراتی را به میان آورد تا این وزارت از مسایل قومی، سمتی و اشخاص غیر مسلکی پاک شود.

آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG