لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۵

هشتاوهفتمین مراسم اهدای جوایز اسکار برگزار شد


هشتاوهفتمین مراسم اهدای جوایز اکادمی تصاویر متحرک، هنر و ساینس که به نام جوایز اسکار شناخته می شود، شام 22 فبروری در سالون دولبی تیاتر (Dolby Theatre) در شهر هالیوود کالیفورنیای امریکا برگزار شد.

در مراسم اهدای جوایز اسکار امسال که توسط هنرپیشه، آواز خوان و شعبده باز امریکایی نیل پاتریک هاریس (Neil Patrick Harris) گرداننده گی شد، فلم بردمن (Birdman) برندهء چهار اسکار شناخته شد. این فلم به شمول جایزهء بهترین فلم، جایزه بهترین کارگردان را برای الخاندرو جی. انریتو (Alejandro G. Inarritu) به ارمغان داشت. اما هنرپیشهء فلم بردمن مایکل کیتون (Michael Keaton) که به حیث بهترین هنرپیشهء مرد در برابر هنرپیشهء بریتانیایی ادی ردماین (Eddie Redmayne) نامزد شده بود، جایزهء اسکار را بدست نیاورد.

ادی ردماین با هنرنمایی در فلم "تیوری همه چیز" که براساس زنده گی فزیک دان بریتانیایی ستیفان هاوکین (Stephen Hawking) ساخته شده است به حیث بهترین هنرپیشه مرد و جولیان مور (Julianne Moore) به خاطر هنرنمایی در فلم (Still Alice) به حیث بهترین هنرپیشهء زن برندهء جایزهء اسکار شناخته شدند.

ادی ردماین که در فلم "تیوری همه چیز" زنده گی و تلاش های ستیفان هاوکین را که از بیماری (ALS)رنج می برد، تصویر می کند، در مراسم اهدای جوایز اسکار گفت:
"خدای من، تشکر، تشکر از اکادمی، تصور نمی کنم حالتم و اینکه چی احساس می کنم را بتوانم درست بیان کنم. من کاملاًواقف ام که مرد خیلی، خیلی خوشبخت هستم. این اسکار به همهء آنهایی متعلق است که در سرتاسر جهان با بیماری (ALS) مبارزه می کنند."

فلم "شهروند چهارم" که در مورد زنده گی ادوارد سنودن قراردادی ادارهء امنیت ملی امریکا ساخته شده است، در بخش فلم های مستند، برندهء جایزه اسکار شناخته شد.

لورا پوتراس (Laura Poitras) کارگردان فلم "شهروند چهارم" گفت:

"افشا گری ادوارد سنودن نه تنها تهدید های را که متوجهء حریم شخصی ماست، بلکه تهدید های را که متوجهء دموکراسی است،افشا کرد. زمانیکه مهم ترین تصامیم که همهء از آن متاثر می شوند در خفا گرفته شود، ما توانایی کنترول قدرت رهبری کنندهء آن را از دست می دهیم. تشکر از ادوارد سنودن به خاطر شجاعتش و تشکر از ده ها تن دیگر که افشاگری می کنند."

در بخش فلم ها خارجی فلم پولندی (Ida) در برابر یک فلم روسی لیویاتان (Leviathan) برنده جایزه اسکار امسال شناخته شد.

پاتریسا ارکوت (Patricia Arquette) به خاطر نقش آفرینی در فلم بای هود و وس اندرسن (Wes Anderson) برای بازی در فلم گراند بوداپست هوتل برنده جایزه هنرپیشه های کمکی شناخته شدند.

فلم قهرمان بزرگ ششم (Big Hero 6) به حیث بهترین فلم انمیش امسال جایزهء اسکار را از آن خودش ساخت.

جایزه اسکار همه ساله بر اساس تصمیم و رای دهی 6100 عضو اکادمی تصاویر متحرک، هنر و ساینس داده می شود.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:07 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG