لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۲۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۸

کارتر: خروج عساکر ما از افغانستان وابسته به شرایط امنیتی اینکشور خواهد بود


آشتن کارتر نامزد وزارت دفاع امریکا
آشتن کارتر نامزد وزارت دفاع امریکا

نامزد وزارت دفاع امریکا می گوید، اگر وضعیت امنیتی افغانستان ناگوارتر شود در بارهء طرح خارج ساختن همهء سربازان امریکایی از این کشور تجدید نظر می کند.

آشتن کارتر در پاسخ به این پرسش کمیتهء نظامی مجلس سنا که آیا آماده است که برای مقابله با نگرانی های امنیتی در پلان خارج ساختن عساکر امریکایی از افغانستان و تعداد آنها تغییر وارد کند گفت بلی برای تغییرات آمادگی دارد.

او همچنین گفته است که از گزارش های تلاش گروه دولت اسلامی یا برای گسترش نفوذ در افغانستان نیز آگاهی دارد.

آشتن کارتر نامزد وزیر دفاع امریکا گفته است که با همکاری با دیگر کشور های ایتلاف بین المللی برای جلوگیری از این تلاش ها سعی خواهد کرد.

آشتن کارتر این پاسخ ها را در یک فهرست سوال ها نوشته که یک نسخهء آن در دسترس آژانس خبر رسانی اسوشیتد پرس قرار گرفته است.

این در حالیست که برخی مقامات افغان نیز در مورد خروج کامل نیرو های امریکایی از افغانستان ابراز نگرانی کرده گفته اند که امکان دارد نیروهای افغان به تنهایی از عهدهء جنگ در برابر شورشیان برآمده نتوانند.

گزارش آژانس خبررسانی اسوشیتد پرس می افزاید که سناتور جمهوری خواه جان مککین که کمیتهء خدمات نظامی مجلس سنا را رهبری می کند بر مشخص ساختن تاریخ خروج نیروهای امریکایی از افغانستان بارها انتقاد کرده و قوماندانان نظامی نیز به کانگرس گفته اند آنها طرفدار پنهان نگهداشتن میعاد خروج سربازان می باشند و باید به دشمن به طور آشکار گفته نشود که میعاد خروج آنها این و یا آنست.

قرار است مجلس سنای امریکا فردا چهارشنبه اظهارات آشتن کارتر را بشنود ودر بارهء نامزدی وی غور کند.

هر چند او با پرسش های دشوار سناتوران روبرو خواهد شد ولی انتظار می رود که نامزدی وی به آسانی تائید شود.

XS
SM
MD
LG